انواع پیتزا: کدام پیتزا در ایران از همه معروف‌تر است؟

انواع پیتزا

انواع پیتزا را می‌شناسید؟ ما ایرانی‌ها همیشه به انواع غذاهای خوشمزه روی خوش نشان می‌دهیم. فرقی ندارد که سالاد الویه روسی باشد، یا بیف استراگانوف یا ساندویچ. اما حساب پیتزا جداست. این غذای خوشمزه از ابتدا با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و کم کم جای خود را در سفره‌ خانواده‌ها محکم کرد. در ایران پیتزایی زیاد هست. اما جالب است بدانید که تعریف واقعی پیتزا در حقیقت یک نوع نان خوشمزه است که تاپینگ‌های مختلفی دارد! در این مطلب با ما همراه باشید تا انواع پیتزا که در رستوران های تهران از محبوبیت بسیار برخوردار هستند را به همراه عکس انواع پیتزا در ایران به شما معرفی کنیم.

پیتزا مارگاریتا

بهترین رستوران های تهران

این پیتزای ایتالیایی که با گوجه، ریحون، نوعی سس مخصوص و با پنیر زیاد درست می‌شود از جمله اولین پیتزاهایی است که ایتالیایی‌ها درست کرده‌اند. این پیتزا را به افتخار ملکه مارگاریتا که در قرن نوزدهم و در ایتالیا سلطنت می‌کرد و به این غذا علاقمند شد، مارگاریتا صدا می‌کنند. در بین انواع پیتزا در ایران، این پیتزا نسبتا طرفدارهای کمتری دارد.

پیتزا مخصوص

پیتزا مخصوص

پیتزا مخصوص یکی از انواع پیتزا در ایران و خوشمزه ترین پیتزا است. این نوع پیتزا مختص ایرانی‌هاست و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. تقریبا هر رستوران، پیتزا مخصوص را به سبک خود تهیه می‌کند. در بین انواع پیتزا در ایران این نوع به خاطر داشتن مخلفات زیاد مانند سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه‌ای و… معروف است. معمولا طعم کالباس و پنیر در این پیتزاها طعم غالب است. بسیار به این نوع پیتزا به خاطر داشتن مخلفات زیاد علاقه‌ای ندارند. در هر حال این نوع پیتزا  از انواع پیتزا در ایران طرفداران همیشگی و پر و پا قرص خود را دارند. اگر طرفدار پیتزاهای پرپیمان هستید، این سبک از پیتزا یکی از انواع پیتزا است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط

ترکیب کالباس و سوسیس در پیتزا را احتمالا ما ایرانی‌ها ابداع کرده‌ایم. پیتزا مخلوط یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا در ایران است. در این نوع پیتزا که خوشمزه ترین پیتزا نیز هست طعم سوسیس و کالباس کاملا غالب است. بعضی از پیتزا فروشی‌ها گوشت را هم با این پیتزا ترکیب می‌کنند. استفاده از زیتون، فلفل دلمه‌ای و قارچ هم از این پیتزا استفاده می‌کنند. عکس پیتزا مخلوط را در این بالا می‌توانید مشاهده کنید.

پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی

پپرونی در طی این‌ سال‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین انواع پیتزا در ایران پیدا کرده. کالباس تند با سس مخصوص و زیتون یکی از محبوب‌ترین پیتزاها در سراسر دنیا را تشکیل داده. طعم پپرونی و تندی خاص آن، کاملا در این پیتزا غالب است. دستور پخت‌های مختلفی برای تهیه این پیتزا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خوشمزگی خاص خود را دارند. پیتزا پپرونی خود نوع‌های متفاوتی دارد! انوع پیتزا پپرونی به صورت آمریکایی، ایتالیایی، ناپولیتن و… سرو می‌شود.

پیتزا استیک

پیتزا استیک یکی دیگر از انواع پیتزا است که در سال‌های گذشته به محبوبیت زیادی رسیده و خوشمزه ترین پیتزا محسوب می‌شود. پیتزا استیک به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. فیله گوشت و سیر از مخلفات اصلی این پیتزا به حساب می‌آید. بعضی از فست فودها ورقه‌های گوشت را به صورت کامل رو پیتزا قرار می‌دهند و بعضی دیگر گوشت را رشته می‌کنند. گوشت، مزه غالب در پیتزا استیک است و معمولا به همراه زیتون، سیر و فلفل دلمه‌ای سرو می‌شوند.

پیتزا گوشت و قارچ

پیتزا گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده به همراه پیاز و فلفل دلمه‌ای و قارچ همیشه ترکیب فوق‌العاده‌ای بوده‌اند. پیتزا گوشت و قارچ یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا در ایران است. طعم گوشت چرخ شده در این پیتزا، طعم غالبی است که با خاطر وجود فلفل دلمه‌ای و قارچ خوشمزه‌تر هم شده. همانطور که از عکس پیتزا مشخص است معمولا با خمیر ضخیم و به صورت آمریکایی طبخ می‌شود.

پیتزا مرغ

پیتزا مرغ

فلیه مرغ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و پنیر پیتزا ترکیب بسیار خوبی را به وجود آورده‌اند. طعم تند شده این پیتزا هم بسیار خوب است و برای کسانی که به غذاهای تند علاقه دارند، این پیتزا می‌تواند بسیار خوب باشد. در این پیتزا طعم فلفل دلمه‌ای و مرغ کاملا غالب است.

پیتزا ناپولیتن

ناپولی

پیتزا ناپولیتن در اصل یک نوع پیتزا نیست. یک سبک است! این نوع پیتزا که چند وقتی است در ایران بسیار محبوب شده، ریشه در ناپل ایتالیا دارد و یکی از اصلی‌ترین انواع پیتزاست! فرق اصلی این غذای خوشمزه در خمیرش است که بدون هرگونه روغن یا چربی تهیه می‌شود. هر چقدر زمان به عمل آمدن خمیر بیشتر شود، طعم و پوکی نان پیتزا بهتر می‌شود. معمولا این نوع پیتزا را با سس گوجه دست‌ساز، پنیر موزارلا تازه و کمی ریحان سرو می‌کنند. اما شما می‌توانید این نوع پیتزا از انواع پیتزا در ایران را با تاپینگ‌های مختلف سفارش دهید.

پیتزا به سبک نیویورک

پیتزا نیویورک

پیتزا به سبک نیویورک از یک لایه نازک تشکیل می‌شوند که پر از پنیر است. این نوع پیتزا سایز بسیار بزرگی دارد و اگر اهل سریال فرندز باشید، این پیتزا را می‌شناسید. این پیتزاها پنیر بیشتری دارند و در مدت زمان طولانی با حرارت کم پخته می‌شوند به همین علت سطح آن‌ها مرطوب و بسیار لذیذ است.

پیتزا سیسیلی

پیتزا سیسیلی

پیتزا سیسیلی معمولا مستطیل شکل است و لایه ضخیمی دارد. همانطور که از نامش پیداست منشا آن شهر سیسیلی در ایتالیا است و برای اولین بار در نانوایی‌های ایتالیا پخته شد.

پیتزا کالزونه

پیتزا کالزونه

یکی دیگر از انواع پیتزا در ایران، کازونه است که خمیر آن قبل از پخت تا می‌شود و در واقع به شکل نیم دایره است. این پیتزا مانند کیسه خمیری است که همه مواد را در خود جا می‌دهد. این پیتزای ایتالیایی که در قرن هجدهم در ناپل درست شد، حاوی سالامی، پارمیجانو و رجیانو، موزارلا، پنیر ریکوتا و ژامبون است. داخل آن می‌تواند سبزیجات هم باشد.

لاهماجون

لاهماجون

لاهماجون یک نوع پیتزای ترکی است که در ارمنستان هم پیدا می‌شود. این پیتزا یک لایه خمیر بسیار نازک است که روی آن گوشت چرخ‌کرده گوسفندی، سس گوجه فرنگی، سبزیجات، پیاز، جعفری و گاهی اوقات انار است. این پیتزا از انواع پیتزا در ایران را با لیموی تازه سرو می‌کنند و جعفری تازه روی آن می‌ریزند.

پیتزا زبان

پیتزا زبان

این پیتزا متعلق به ایران است و با زبان گاو درست می‌شود. یکی از خوشمزه‌ترین انواع پیتزا در ایران، پیتزا زبان است که فقط حاوی قارچ و زبان گاو است. فقط کافی‌ست یک بار آن را امتحان کنید تا عاشق طعم آن شوید.

سخن پایانی

همانطور که این پیتزاهای معروف نشان می‌دهند، انواع پیتزا در جهان و ایران چیزی بیشتر از پنیر چرب در یک خمیر معمولی است. صدها سال است که مردم راه‌های جدیدی برای لذت بردن از این غذای خوش طعم ابداع کرده‌اند. با وجود تنوع این غذای بسیار خوشمزه، همه می‌توانند نوعی از پیتزا را که بیشتر دوست دارند کشف کنند.

مطالب مرتبط:

کدام مناطق تهران دارای بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده هستند؟

۱۰ رستوران در تهران با چشم انداز فوق العاده

کدام پیتزا متعلق به ایران است؟

پیتزا زبان متعلق به ایران است و در دسته خوشمزه ترین پیتزاها نیز قرار می‌گیرد، در این پیتزا از قارچ و زبان گاو استفاده می‌شود.

تفاوت پیتزا گوشت و قارچ با پیتزا استیک چیست؟

در پیتزا گوشت و قارچ، گوشت ها به صورت رشته ای روی نان پیتزا قرار دارند، اما در پیتزا سیر و استیک گوشت ها به صورت تکه‌ای و استیکی هستند.

۳.۵/۵ - (۷۳ امتیاز)
15 نظر برای "انواع پیتزا: کدام پیتزا در ایران از همه معروف‌تر است؟" ارسال شده
  1. فاطمه رهبر از رشت گفت:

    من از پیتزا مخصوص و پیتزا مخلوط و پیتزا پپرونی خیلی خوشم میاد

    1. خداکریمه گفت:

      من الان بخورم از همه مدلش خوشم میاد???

  2. فاطمه شونم گفت:

    ایرانی نیستی اگه تا به حال از پیتزا مارگاریتا زخم نخورده باشی????????????

  3. سینا گفت:

    اگه پتزا ابگوشت هم اختراع میشد دیگه خیلی عالیییییییییییی بود. پیتزا ابگوشت با پیاز. به به چه می چسبید

  4. آرتا گفت:

    من از پیتزا مارگاریتا و مخصوص خیلی خوشم اوم!?????

  5. لیلا گفت:

    خوبه پیتزا سبزیجات ننوشتید، اصلاً طعمش خوب نیست خخخخ

  6. محمد گفت:

    من همیشه همیشه پیتزای فلافل درست میکنم عالیییییییبی میشه شما هم امتحان کنید پشیمون نمیشید????????????

  7. محمد گفت:

    من همیشه پیتزا فلافل درست میکنم خیلی خوشمزه میشه

  8. سامان گفت:

    ?سلام بتده اتواع پیتزاهارو تست کردم ازپیتزا روست بیف وافریکانا واقعا خوشم میاد

  9. مصطفی گفت:

    پیتزای ماکارونی هم خیلی خوشمزه میشه.

  10. Hedyeh گفت:

    پیتزا مارگریتا چیش خوبه ایششش من اصلنم ازش خوشم نمییاااد 😬

  11. morteza گفت:

    پیتزا فقط قارچ گوشت

  12. Somayyeh karimzadeh گفت:

    وااااااااای من امروز رفتم پیتزا بگیرم قبل رفتن تو به خواهرم گفتم چی بگم اونم اشتباهی گفت مرغ وماهی کلی خندیدم بعد منم رفتم تو پسره گفت چی میخواین منم گفتم مرغ وماهی😂😤😭بخدا تقصیر آبجیم بود

  13. حمید گفت:

    پیتزا مخلوط ومخصوص رو اشتباه گفتین اون پیتزا که معمولا گوشت داره اسمش مخصوصه وانی که نداره مخلوط
    مارگاریتا هم یک پیتزای انگلیسی هست نه ایتالیایی
    پیتزایی هم که این روزها مردم ایران متاسفانه بخاطر شرایط اقتصادی زیاد مصرف میکنن پیتزا قارچ وپنیر هست که کمترین قیمت رو داره

  14. محمد گفت:

    خب میگی چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *