ترمیم کامپوزیت و جرم گیری دندان در مرکز ماه شو

ترمیم کامپوزیت و جرم گیری دندان - مرکز ماه شو

داشتن دندان‌های زیبا و یکدست، یکی از نشانه‌های زیبایی و جذابیت چهره به شمار می‌آید. روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده وجود دارند. یکی از راه‌های ترمیم دندان‌های آسیب دیده و زیباتر کردن دهان و دندان، کامپوزیت است. کامپوزیت دندان یکی از روش‌های زیبایی دندان‌ها و ترمیم دندان‌هایی است که به هر نحو آسیب دیده‌اند مثل دندان‌های سیاه شده، پوسیده، شکسته یا ترک خورده.

کامپوزیت جزو ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش‌های ترمیم دندان به شمار می‌آید. در این روش ماده خمیری کامپوزیت را در لایه‌های متفاوتی به شکل‌های مختلف درمیاورند تا فرم مورد نظر را پیدا کند و پس از آن در دندان آسیب دیده جاگذاری می‌شود.

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

یکی از پرکابردترین روش ترمیم دندان‌ها جلویی، کامپوزیت ونیر است که امروز طرفدارن زیادی دارد. این روش بیشتر برای دندان‌هایی استفاده می‌شود که لب پریده شده‌اند و به رنگ زرد درآمده‌اند. کامپوزیت ونیر با ترمیم لب پریدگی و سفید کردن دندان زیبایی را به صورت شما برمی‌گرداند.

در این روش هیچ نوع تراشی بر روی دندان ایجاد نشده و بدون آسیب رساندن به دندان‌ها آن‌ها را به شکل اولیه خود برمی‌گرداند. به روش کامپوزیت ونیر ارتودنسی فوری نیز می‌گویند. مواد خمیری کامپوزیت که از ترکیب ذرات فیلر ساخته شده است، از طریق امواج نوری با طول موج تعیین شده سفت می‌شود و ایرادهای دندان را به روش طبیعی برطرف می‌کند.

کامپوزیت‌ها رنگ طبیعی دندان را دارند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، دارای طول عمر بیش از ۱۰ سال هستند. به این صورت که پس از انجام کامپوزیت باید به صورت مرتب مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید. همچنین باید از خوردن مواد غذایی سفت خودداری کرده و از بروز آسیب دوباره به دندان جلوگیری کنید.

عملکرد کامپوزیت به این شکل است که ابتدا دندان‌ها را جرم‌گیری کرده و رطوبت دندان را پاک می‌کنند تا سطح تمیزی برای انجام کامپوزیت وجود داشته باشد. پس از گذاشتن چسب مخصوص بر روی دندان‌ها، مواد کامپوزیت را روی دندان جاگذاری می‌کنند.

برای کامپوزیت دندان به کجا مراجعه کنم؟

عمل کامپوزیت به دلیل این‌که به طور مستقیم با دهان و دندان سروکار دارد، حتما باید توسط دندانپزشک با تجربه و متخصص انجام شود. مواد کامپوزیت باید طوری جاگذاری شوند که به صورت طبیعی دیده شده و همچنین ماندگاری بالایی داشته باشد.

برای انجام کامپوزیت دندان باید به مرکز دندانپزشکی تمیز و بهداشتی مراجعه کنید که اطمینان یابید که در محیط و وسایل کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده عملیات کامپوزیت دندان انجام می‌شود.

کلینیک ماه شو

با کلینیک ماه شو لبخند خود را زیباتر کنید. این کلینیک با رعایت نکات بهداشتی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از انتشار ویروس کرونا آماده خدمت رسانی به شما هستند. تمامی وسایل و محیط این کلینیک به صورت روزانه ضدعفونی شده و پرسنل آن از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند. شما می‌توانید خدمات دندانپزشکی خود را در این کلینیک با کادر دندانپزشکی مجرب و متخصص انجام دهید.

آدرس کلینیک ماه شو: میدان رسالت، سر خیابان مدنی شمالی، ساختمان تندیس، طبقه دوم، واحد اول

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان نسبت به روش‌های دیگر بسیار ساده‌تر و بدون آماده سازی قبلی دندان است. در این روش می‌توان بدون نیاز به استفاده از وسایل پیشرفته مواد کامپوزیت را به دندان چسباند. همچنین برخلاف لمینت یا تاج دندان، کامپوزیت قابل تعمیر و ترمیم است و در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توان آن را برطرف کرد.

کامپوزیت روشی دائمی است و اگر به خوبی از آن نگهداری شود تا سال‌ها بر روی دندان شما باقی می‌ماند.

نکاتی که بعد از کامپوزیت باید رعایت کنید.

در این قسمت به بررسی برخی از نکاتی که پس از انجام کامپوزیت باید بدانید، می‌پردازیم:

– تا چند وقت پس از انجام کامپوزیت دندان‌ها نسبت به سردی و گرمی حساسیت نشان می‌دهند که این امری طبیعی است و نیاز به نگرانی ندارد.

– تا چند ساعت بعد از انجام کامپوزیت نباید غذای سفت و رنگی مصرف کنید. همچنین بعد از کامپوزیت به طور کلی باید از خوردن و گاز زدن غذاهای خیلی سفت پرهیز کنید.

– پس از انجام کامپوزیت باید از نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه خودداری کنید.

– استعمال بیش از حد دخانیات می‌تواند در طولانی مدت بر روی کامپوزیت اثر منفی بگذارد.

قیمت و هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

بسته به کیفیت مواد مصرفی و همچنین تجربه و مهارت دندانپزشک هزینه کامپوزیت متفاوت است. همچنین بر اساس میزان وخامت دندان آسیب دیده و تعداد دندان‌هایی که کامپوزیت بر آن‌ها چسبانده می‌شود، قیمت کامپوزیت فرق می‌کند.

هر کلینیک با توجه به موقعیت جغرافیایی و کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنند، قیمت و هزینه متفاوتی را برای کامپوزیت در نظر گرفته است.

مرکز ماه شو خدمات کامپوزیت را با ۴۰ درصد و جرم گیری دندان را با ۹۴ درصد تخفیف در تخفیفان به شما ارائه می‌کند. می‌توانید از طریق سایت تخفیفان به صفحه این کلینیک مراجعه کرده و با تهیه کوپن تخفیف از خدمات آن‌ها با قیمتی ارزان استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *