مجموعه اتاق فرار Museum

تجریش

محدوده

1

پیشنهاد فعال

14

پیشنهاد فروخته شده

تخفیفان

درحال حاضر در این دسته‌بندی پیشنهاد فعالی وجود ندارد

درباره مجموعه اتاق فرار Museum

تاق فرار چیست؟ اتاق فرار یک سرگرمی گروهی است که شرکت کنندگان در داستانی پیش ساخته، ایفای نقش کرده و در فضایی مشخص و زمانی محدود، با تعامل با دیگر شرکت کننده ها با چالش هایی غالبا از نوع معما روبرو شده و با پشت سر گذاشتن آنها، به هدف نهایی داستان بازی می رسند. اولین مجموعه اتاق فرار در سال 2007 در توکیو ژاپن توسط شرکت scrap با یک اتاق برای یک گروه 6 نفره افتتاح شد. شرکت کننده ها: اصولا از یک گروه خانوادگی، دوست و یا همکار شکل می گیرند و یا گاها به عنوان یکی از چالش های سناریو به صورت ناآشنا در کنارهم تشکیل گروه می دهند. استاد بازی یا همان داور و بازی گردان: فردی که در پیش از بازی، طول بازی و پس از بازی، بر محتوای بازی و فعالیت های شرکت کنندگان در محیط بازی نظارت میکند و گاها در راهنمایی و هینت دادن از طریق صفحه مانیتور بازی نیز ایفای نقش می کند و به کمک شرکت کننده ها می آید. استاد بازی با انجام وظایف خود، اطمینان کسب می کند که روند بازی از ابتدا تا پایان صحیح و مطابق با سناریوی تعریف شده پیش می رود و شرکت کننده ها نیز به قواعد بازی پایبند هستند. قوانین اتاق فرار مثل همه بازی ها، در بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم هم قوانینی حاکم است. اتاق فرار يک بازی گروهی است و شما در يک تيم هستيد، پس بايد باهم در ارتباط باشيد و همچنين با هم همکاری کنيد. هر کدام از اعضای گروه توانايی های خاص خود را دارند. اجازه دهيد هر کس همان کاری را انجام دهد که در آن توانايی دارد. مشاهده گرباشید. این يکی از اصلی ترين قاعده ها است. همه جا را جست و جو کنيد حتی مکان هايی که خالی و بی معنی جلوه می کنند. با در اختيار داشتن تنها ۶۰ دقيقه در هر اتاق فرار، بايد هوشمندانه وقت تان را برنامه ریزی کنيد و زمان تان را در پی يافتن موارد بی اهميت هدر ندهید. خيال پردازی کليد راه گشای شماست. در اتاق های فرار هيچ چيزی بر حسب اتفاق قرار نگرفته است. سعی کنيد سرنخ ها را با هم ترکيب کنيد و با خيال پردازی کشف کنيد که چطور می توانيد از آنها در حل معما استفاده کنيد. سناريو بازی اتاق فرار همان چيزی است که ما آن را داستان خطی می ناميم . يک سرنخ شما را يک گام به جلو می برد. در هيچ شرايطی نترسيد! اما اگر ترس به سراغتان آمد؛ در هر اتاق فرار يک کليد وحشت کنار درب خروج وجود دارد. اگر اين کليد فشرده شود بازی متوقف و بلافاصله قادريد اتاق را ترک کنيد. در تمام مدت زمان بازی، يک دوست بيرون اتاق داريد، اين دوست استاد بازی است. هر زمانی که سوالی از او بپرسيد کمکتان می کند. بايد از پند ها و اشاراتی که اين دوست در اختيارتان می گذارد با ذکاوت تمام استفاده کنيد. تا حضور او معنا پیدا کند. انواع اتاق فرار: اتاق های فرار می توانند مجموعه ای از معماها و وظایف، بدون تم و داستان باشند. اتاق های فرار می توانند تم داشته باشند مانند فرار از زیرزمین خالی از سکنه، که دکور و صوت و وسایل الکتریکی اتاق با تم هماهنگ هستند اما هیچ داستان کلی وجود ندارد. اتاق های فرار می توانند داستان داشته باشند و بازیکنان از طریق پخش ویدیو قبل بازی یا داستان نقل شده از مسئول بازی در نقش های داستان قرار بگیرند. اتاق های فرار می توانند داستان داشته باشند و معماها بخشی از آن باشند و در طول داستان حرکت کنند. معماها نمی توانند از داستان جدا باشند یعنی آنها بخشی از داستان هستند. سناریو: نام سناریو: آنچه در معرفی سناریو به مخاطب به هر نحو و با هر ابزاری ارائه می شود. ژانر: ژانر یا تم سناریو بسته به حال و هوای اصلی و قالب بر محتوای بازی تعریف می شود که می تواند یکی از موارد زیر را شامل شود: جنایی- ترسناک- اکشن- تاریخی- علمی تخیلی- ماجراجویی- سیاسی- فانتزی- حماسی- جنگی- بیوگرافی- کمدی- کمدی سیاه- سورئال- هیجان انگیز با توجه با اینکه شرط اصلی درطراحی اتاق فرار خلاقیت است، تم ها صرفا به موارد نام برده محدود نمی شود و هر ژانر جدیدی می تواند به موارد فوق اضافه گردد. قواعد بازی: شامل هرآنچه پیش از شروع بازی، به شرکت کننده به عنوان قوانین سناریو توضیح داده می شود و از شرکت کننده توقع می رود به آنها پلیبند باشد و یا در پیشبر اهداف بازی در طول بازی از انها استفاده نماید. معما: رکن اصلی اتاق فرار چالش های موجود در بازی است و رکن اصلی چالش ها، معما است. و شرط پیشروی، پیروزی و یا پایان بازی حل معماها و پشت سر گذاشتن چالش های بازی است. پرکاربردترین چالش های اتاق فرار: جستجو اجسام مخفی در اتاق 78% ارتباط تیمی58% نور 54% شمارش 53% توجه به موارد واضح در اتاق 49% جایگزینی نماد با یک کلید 47% استفاده از چیزی به صورت غیر معمول 47% جستجو در تصاویر 43% سرهم کردن اشیای فیزیکی 40% جبر و ریاضیات 39% تشخیص الگو 38% معما ها 37% رمزهای بدون کلید 35% شنوایی26% آینه 26% منطق انتزاعی(مانند سودوکو) 22% تحقیق با استفاده از منابع اطلاعاتی20% تفکر استراتژیک (مانند شطرنج) 20% همکاری چشم-دست (مانند پرتاب شی) 17% طناب یا زنجیر(مانند بازکردن گره های پیچیده) 16 % معماهای قدیمی کلمه 14% ماز 14% چابکی بدن (مانند لیزر مار) 13% دست زدن12% دانش واقعیت هایی که در اتاق فراهم نشده 11% دستکاری شکل 11% مایعات 9%

ویژگی‌ها

جای پارک :

آسان

مخاطب :

بانوان,آقایان

گروه سنی :

بزرگسال,نوجوان

نوع جلسات :

گروهی

ظرفیت :

4 الی 7 نفر

دسترسی به وسایل نقلیه :

آسان

هزینه‌های جانبی :

ندارد

مدت زمان :

60 دقیقه

در صورتی که تخلفی از فروشندگان مشاهده کردید لطفا با ما در میان بگذارید

امتیاز و نظر کاربران ()

0
برای ثبت نظر، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید

زمان سرویس‌دهی :

شنبه

08:30-17:30

یکشنبه

08:30-17:30

دوشنبه

08:30-17:30

سه شنبه

08:30-17:30

چهارشنبه

08:30-17:30

آدرس :

استان تهران، تهران، تجریش، شهرداری، ملکی

تا

%22

تخفیف

لطفا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نمایید