دریاچه الیمالات کجاست؟ با زیباترین دریاچه مازندران آشنا شوید

دریاچه الیمالات

سفر به طبیعت و آن‌ هم طبیعت همیشه خاص و زیبای مازندران یکی از بهترین تفریح‌ها و گردشگری‌ها به شمار می‌رود. کیست که نداند، مازندران با درختان سرسبز و زیبایی خاصش، از معجزات طبیعت در ایران است. امروز می‌خواهیم سری به دریاچه‌ الیمالات زیبا در مازندران بزنیم. این دریاچه که در جنگل‌های مازندران پنهان است، طبیعتی شگفت انگیز و خاص  دارد. اگر قصد دارید با تور شمال به این منطقه سفر کنید یا می‌خواهید با خانواده در کنار این دریاچه زیبا کمپ کنید، با بلاگ تخفیفان همراه شوید، تا با هم نگاهی دقیق‌تر به این جاذبه طبیعی زیبا بیندازیم و صورت کامل با دریاچه الیمالات آشنا شویم.

تور شمال

دریاچه الیمالات کجاست؟

برای پاسخ به سوال دریاچه الیمالات کجاست باید بگوییم که اگر در مازندران به سمت شهرستان نور حرکت کنید و پس از آن مسیر نور – چمستان را طی کنید، پس از سپری کردن جاده‌ای خارق العاده و رویایی به دریاچه‌ای می‌رسید که در میان درختان بلند و انبوه، همچون الماسی می‌درخشد. این دریاچه در حقیقت دریاچه سد الیمالات است که در ۸ کیلومتری مسیر نور – چمستان در مازندران قرار گرفته است. ولی مردم محلی به دلیل زیبایی بیش از حد، به آن دریاچه الیمالات می‌گویند. این منطقه منظره‌ای شگفت انگیز به زیبایی عکس‌های کارت پستال‌ها را تداعی می‌کند. این دریاچه بیشتر به مناطق استوایی شبیه است تا جنگل‌های شمال ایران و شما می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی در این منطقه بندازید.

 در هر فصلی از سال می‌توانید از این دریاچه دیدن کنید. البته دریاچه الیمات در زمستان و پاییز، آن سر سبزی فصل‌های بهار و تابستان را ندارد. ولی به ‌جرات می‌توان گفت، که سد الیمالات در پاییز بسیار زیباتر از سایر فصول سال است. دلیل آن هم زیبایی و طیف خاصی است که رنگ درختان جنگل در پاییز دارند. اگر قصد دارید که در پاییز به این منطقه سفر کنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

فاصله تهران تا دریاچه الیمات در حدود ۲۱۴ کیلومتر است و شما در زمان تقریبا ۴ ساعته به این مکان زیبا می‌رسید. امکانات بسیار خوبی هم در کنار این دریاچه قرار گرفته. سوئیت‌های اقامتی، کافی‌شاپ، رستوران، امکانات کمپینگ، قایق سواری و حتی ماهیگیری در این منطقه از جمله امکانات و تفریح‌های خوب در کنار این دریاچه هستند. اگر نگاهی به این دریاچه روی نقشه بیندازید، متوجه می‌شوید که این دریاچه فاصله‌ای تا دریای خزر ندارد. تنها کافی است به شهرستان نور برسید. این شهر از شمال با دریای خزر همسایه است.

جاذبه‌های گردشگری دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات جاذبه طبیعی شگفت انگیزی است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. عکاسی در این منطقه یکی از تفریح‌های جذاب به شمار می‌رود. شما می‌توانید عکس‌های فوق العاده‌ای از این دریاچه بیندازید. در ادامه قصد داریم نگاهی به جاذبه‌های گردشگری این منطقه زیبا بیندازیم.

حتما بخوانید: دریاچه چورت کجاست؟ آرامش و زیبایی در دل مازندران

جاده منتهی به دریاچه الیمالات

بخشی از جذابیت سفر و طبیعت گردی، زیبایی‌های جاده است و جاده منتهی به این دریاچه زیبایی منحصربه‌فردی دارد. اطراف این جاده پر از درخت است و آفتاب به سختی راهش را از میان شاخ و برگ درختان پیدا می‌کند. حتما در این جاده توقفی داشته باشید، به سوی دریاچه قدم بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید و عکس بگیرید. هوای خنک این منطقه با بوی چمن و خاک مخلوط شده و حسی خوشایندی ایجاد می‌کند. هر چقدر که به سمت دریاچه بیشتر نزدیک شوید، صدای آب دریاچه هم شنیده می‌شود.

ماهیگیری در دریاچه الیمالات

این دریاچه در اصل محوطه آبی سد الیمالات است.

این دریاچه در اصل محوطه آبی سد الیمالات است.

کسانی که به ماهیگیری علاقمند هستند، می‌توانند در این منطقه ماهیگیری کنند. ماهیگیری در دریاچه الیمالات یکی از تفریح‌های این منطقه به شمار می‌رود. ماهی‌هایی مانند آمور و قزل آلا در این دریاچه زندگی می‌کنند. البته اگر ماهی قرمز صید کردید، زیاد شگفت‌زده نشوید. بسیاری از مردم ماهی قرمز شب عید خود را در این دریاچه رها می‌کنند. به همین دلیل تعداد قابل توجهی از این نوع ماهی در این دریاچه مشاهده می‌شود.

قایق سواری

قایق سواری از اصلی‌ترین تفریحات این منطقه است.

قایق سواری از اصلی‌ترین تفریحات این منطقه است.

حالا که به اینجا آمده‌اید، نباید بدون قایق‌سواری این منطقه بسیار زیبا را ترک کنید. قایق سواری یکی از تفریحات اصلی سد الیمالات است. این دریاچه آن‌قدر بزرگ است که از قایق سواری در آن لذت خواهید برد. شما می‌توانید قایق سواری را روی قایق‌های موتوری یا قایق‌های پدالی تجربه کنید و از خنکی هوا و از تماشای چشم‌اندازهای اطراف لذت ببرید. قایق‌های پدالی با طراحی قو مانند و با دو ظرفیت دو نفره و چهار نفره وجود دارند و ظرفیت هر قایق موتوری هم شش نفر است.

اگر برای استراحت به این منطقه می‌روید، می‌توانید از با قایق سواری از شلوغی ساحل دریاچه دور شوید. نکته جالب اینجاست که وقتی شما از ساحل دریاچه دور می‌شوید، دیگر صدایی از اطراف دریاچه نمی‌شنوید. فقط سکوت و صلح است که در آن لحظه شما را محاصره می کند.

جاذبه‌های طبیعی اطراف دریاچه الیمالات

اگر قصد دارید در سفر خود به این دریاچه، جاذبه‌های نزدیک جنگل الیمالات را هم ببینید، می‌توانید به مناطقی مانند جوربند، جنگل واز و لاویج سری بزنید.

جوربند تنها نیم ساعت با دریاچه فاصله دارد و یکی از روستاهای توریستی این منطقه به شمار می‌رود. ویلاهای زیادی در این روستا ساخته شده که اگر قصد اقامت دارید، می‌توانید یکی از این ویلاها رو اجاره کنید.

جنگل واز هم جنگلی بزرگ و زیبا است که تا آمل ادامه پیدا می‌کند. کسانی که اهل دوچرخه سواری یا آفرود سواری باشند، این عبور کردن در میان جاده خاکی این جنگل بسیار لذت خواهند برد.

 روستای لاویج در حدود یک ساعتی دریاچه قرار گرفته و مسیر پر پیچ و خمی دارد. این روستا به خاطر آب گرمی که دارد بسیار معروف است و بسیاری از مسافران به خاطر استفاده از آب گرم روستای لاویج به این منطقه سفر می‌کنند.

عکاسی

عکاسی در دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات فرصت‌های متعددی را برای عکاسی و سلفی گرفتن در اختیار شما می‌گذارد. جاده منتهی به این دریاچه بسیار زیباست و همچنین می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از خود دریاچه بیندازید. بدون عکس گرفتن و گذاشتن آن‌ها در اینستاگرام به خانه نروید! دوربین یا تلفن هوشمند خود را بیرون بیاورید و این لحظات دیدنی را ثبت کنید. درختان بسیار زیبایی در کنار این دریاچه قرار گرفته‌اند و بازتاب آن‌ها روی آب دریاچه می‌تواند بسیار زیبا باشد.

بهترین فصل سفر

دریاچه الیمالات فاصله زیادی با دریای خزر ندارد

وقتی قصد سفر به طبیعتی را دارید، باید بدانید که آن منطقه در چه فصلی در بهترین حالت خود قرار دارد. دریاچه الیمات از معدود دریاچه‌هایی است که در چهار فصل سال زیباست. این دریاچه در بهار و با زنده شدن طبیعت جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. طراوت این منطقه در فصل بهار تماشایی است. در تابستان اطراف این دریاچه بسیار سرسبز است اما شرجی بودن هوا کمی اذیتتان می‌کند. اما بهترین فصل دریاچه الیمالات پاییز است. در این فصل هوا هنوز سرد نشده و بسیار خنک است و تماشای دریاچه رنگارنگ بسیار زیبا است. این دریاچه در زمستان به خاطر سردی هوا و لغزنده بودن جاده، کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. با این حال اگر در این فصل مجهز به این منطقه سفر کنید، با منظره‌ای تماشایی روبرو خواهید شد.

اقامت در دریاچه الیمالات

اگر قصد اقامت در کنار این دریاچه زیبا را دارید، می‌توانید از گزینه‌های متنوعی استفاده کنید. اولین راه‌کار شما اجاره ویلا و سوئیت در روستای چمستان است. این روستا به دلیل فاصله کمی که با این دریاچه دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای اقامتی راحت باشد. دومین راه‌کار شما می‌تواند اجاره سوئیت دریاچه الیمالات باشد. این سوئیت‌ها امکانات رفاهی مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای اجاره ارزان‌تر این سوئیت‌ها می‌توانید از کد تخفیف سایت شب یا کد تخفیف اتاقک استفاده کنید. اگر هم اهل کمپینگ هستید و حرفه‌ای طبیعت گردی می‌کنید، چادر زدن در کنار این دریاچه گزینه‌ای بسیار خوب برای شما است. در کنار دریاچه امکانات بسیار خوبی از جمله رستوران، کافی ‌شاپ، سرویس بهداشتی و آلاچیق برای چادر زدن وجود دارد. اگر قصد کمپینگ دارید، حتما لباس گرم با خود به همره داشته باشید. هوای این دریاچه در شب سرد می‌شود.


این مطالب را هم بخوانید:

مرداب هسل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به مرداب هسل

آبشار ویسادار کجاست؟ جواهری در دل جنگل‌ های گیلان

سیر تا پیاز کلاردشت و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی اطراف آن

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)
4 نظر برای "دریاچه الیمالات کجاست؟ با زیباترین دریاچه مازندران آشنا شوید" ارسال شده
  1. شهرام گفت:

    دوستان عزيز بخصوص عروس دامادها توجه داشته باشيد براي فيلمبرداري و عكاسي براي مراسم فرماليته تشريف ببريد ورودي كم كم از تون يك و نيم ميليون تومان ميگيرن يعني شما از تهران يا جاهاي ديگر كشور به اين منطقه ميريد اما اونجا با قيمتي كه بهتون ميدن سر ميبرن
    بخدا خيلي خيلي ظلم ميكنن

  2. ونصوری گفت:

    خود دریاچه محل زیبایی دارد ولی متاسفانه کارکنان بسیار بی ادبی دارد که اوقات خوش شما را خراب می‌کنند مخصوصا سوپر مارکتش یک عدد آب معدنی سرد بزرگ ۱/۵ لیتری را بیست هزار تومان حساب می‌کند اعتراض که می‌کنین با اهانت جواب می‌دهند خود مسئول به اصطلاح حراستش آقای محمودی هم از همه بدتر با برخورد و رفتار بسیار بی ادیانه و اهانت آمیز به مسئول مدیریت هم که مراجعه میشود شخصی بنام خانم شفیعی ایشان هم متاسفانه می فرمایند اینجا ملک شخصی هست از طرفی هم میگن ما نمیتوانیم کاری کنیم بروین بیرون شکایت کنین انگار ما تخلف داشنیم خلاصه من که دیگه پام را آنجا نمیگذارم توصیه می‌کنم کسی هم نرود.

  3. زرگریان گفت:

    خود دریاچه محل زیبایی دارد ولی متاسفانه کارکنان بسیار بی ادبی دارد که اوقات خوش شما را خراب می‌کنند مخصوصا سوپر مارکتش یک عدد آب معدنی سرد بزرگ ۱/۵ لیتری را بیست هزار تومان حساب می‌کند اعتراض که می‌کنین با اهانت جواب می‌دهند خود مسئول به اصطلاح حراستش آقای محمودی هم از همه بدتر با برخورد و رفتار بسیار بی ادیانه و اهانت آمیز به مسئول مدیریت هم که مراجعه میشود شخصی بنام خانم شفیعی ایشان هم متاسفانه می فرمایند اینجا ملک شخصی هست از طرفی هم میگن ما نمیتوانیم کاری کنیم بروین بیرون شکایت کنین انگار ما تخلف داشنیم خلاصه من که دیگه پام را آنجا نمیگذارم توصیه می‌کنم کسی هم نرود.

  4. فایزه گفت:

    واقعا برای این طرز برخورد با مسافر متاسفم
    بسیار افراد نالایق در آنجا وجود دارند و رفتارشان بدور از هرگونه ادب و نزاکت است
    به شخص ب دنبال جایی برای شکایت از مسئولان دریاچه الیمالات هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *