دلایل برگشت مو بعد از لیزر را اینجا بخوانید

پاسخ دادن به این سوال که چرا بعد از لیزر موها برمی‌گردند کمی سخت و حتی پیچیده است. دلایل مختلفی می‌توانند بر روی برگشت مو بعد از لیزر تاثیرگذار باشند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این مشکل عدم انتخاب یکی از بهترین مراکز لیزر تهران است، در صورتی که مرکز لیزر مورد نظر شما کار خود را به خوبی انجام ندهد، بدون‌شک بعد از دوره لیزر موهای شما برمی‌گردند.

لیزر مو نتیجه دائمی دارد یا موقت است؟

در نظر داشته باشید با انجام لیزر موهای زائد، فولیکول‌های شما طی روند لیزر از بین می‌روند و تخریب آنها امری دائمی خواهد بود ولی با این وجود برخی از افراد شاهد برگشت مو بعد از لیزر هستند.

ماهیت و کلیت لیزر موهای زائد به طوری است که باید هیج مویی در محل لیزر شما رشد نکند اما ممکن است با توجه به جنس مو در برخی موارد رشد موها همچنان ادامه داشته باشد.

 لیزر روشی است که با تکرار جلسات آن هیچ مویی نباید رشد کند و حتی رشد آنها باید به طور کامل متوقف شود ولی نوع مو و مهارت اپراتور شما نیز بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. ناگفته نماند موهای بعد از لیزر بسیار نازک و ریزتر از قبل هستند پس لیزر موهای دائمی می‌تواند به نتیجه‌ای دائمی تبدیل شود.

به طور کلی با لیزر موهای زائد، فولیکول شما حتی اگر به طور کامل از بین نرود، آسیب‌های بزرگی می‌بیند و همین امر سبب توقف رشد موهای شما می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فولیکول شما در روند لیزر آسیب نبیند و از بین نرود نتیجه لیزر موهای زائد موقتی خواهد بود و همچنان باید به جلسات تکرار لیزر ادامه دهید. لیزر با دستگاه های مختلفی مانند کندلا جنتل مکس پرو انجام می‌شود که شما باید با توجه به نوع پوست و رنگ پوست خود، باید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

۳ دلیل اصلی برگشت مو بعد از لیزر

برخی از افراد بعد از چندین جلسه از انجام لیزر مو در مراکز پزشکی تهران می‌توانند تا سال‌ها از بدن بدون موی خود لذت ببرند اما در مقابل برخی دیگر از افراد بعد از لیزر متوجه بازگشت موهای خود می‌شوند و باید تعداد جلسات خود را افزایش دهند و این روند را دوباره تکرار کنند. دلایل مختلفی بر روی برگشت مو بعد از لیزر تاثیرگذار است که در ادامه این بخش تنها ۳ مورد از اصلی‌تری دلایل را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • سطح هورمون‌های فرد متقاضی
  • انواع داروهای مصرفی
  • رنگ پوست و جنس مو

با توجه به دلایل ذکر شده در بالا نمی‌توان از توقف رشد موهای زائد بدن خود بعد از لیزر مطمئن شد زیرا با توجه به نوع هورمون‌ها و رنگ پوست هر فرد این امکان وجود دارد که پروسه از بین رفتن موها در هر فرد متفاوت با دیگری باشد. حتی فولیکولی که بر اثر لیزر از بین می‌رود، با گذر زمان دوباره ترمیم می‌شود.

بدین‌ترتیب اگر جلسات لیزر شما اتمام یابند، این احتمال وجود دارد که بعد از لیزر دوباره موهای شما رشد کنند البته به طور حتم رشد و اندازه آنها متفاوت از درصد رشد و اندازه پیش از لیزر خواهد بود. کافی است تعداد جلسات خود را به طور مداوم ادامه دهید تا شاهد از بین رفتن حجم وسیعی از موهای خود باشید.

امکان رشد مجدد مو بعد از لیزر

همان‌طور که گفتیم با چند جلسه لیزر شما می‌توانید برای مدتی طولانی از شر موهای زائد خود در امان باشید زیرا با این روش موزدایی فولیکول‌ موهای شما آسیب می‌بیند و حتی به طور کامل از بین می‌رود. مسئله مهم این است که فولیکول موی شما بعد از لیزر قادر به رشد نخواهد بود.

ولی با وجود اینکه درصد پایینی از امکان رشد فولیکول موها وجود دارد ولی ممکن است تعدادی از فولیکول‌ها از بین نروند و در صورت اتمام دوره لیزر باعث تحریک و رشد موهای جدید شوند. بنابراین این امکان وجود دارد که برخی از قسمت‌های بدن شما همچنان بعد از لیزر دچار رشد موها باشد.

متاسفانه راه و دلیل مشخصی برای تشخیص و بازگویی آینده رشد موها وجود ندارد، از این‌رو نمی‌توان به طور کامل این اطمینان را داشت که بعد از لیزر، رشد موها به طور کامل متوقف می‌شود اما این امکان هم وجود دارد که تمام موهای زائد بدن شما به طور کامل از بین بروند و شما از بدنی بدون مو نهایت لذت را ببرید.

طی چند جلسه می‌توان به نتیجه دائمی لیزر موهای زائد دست یافت؟

برای رسیدن به نتیجه دائمی لیزر موهای زائد و مانع از برگشت مو بعد از لیزر باید طی چندین جلسه متوالی و بدون فاصله این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید تعداد جلسات تاثیرگذار بر روی از بین بردن کل موهای زائد و رسیدن به نتیجه دائمی، به نوع مو، چرخه فولیکول و روند رشد موی شما بستگی دارد.

به طور معمول برای مثال در مراکز لیزر غرب تهران بین ۶ الی ۱۰ جلسه را برای رسیدن به نتیجه دائمی پیشنهاد می‌کنند. در ضمن برای دریافت بهترین نتیجه باید بین جلسات لیزر حداقل ۲ الی ۳ هفته فاصله باشد. همچنین بعد از اتمام یک دوره کامل ۱۲ ماهه شما شاهد از بین رفتن کلیه موهای زائد خود خواهید بود.

با شروع این روند، به طور حتم شما بعد از هر جلسه متوجه کاهش رشد موهای خود می‌شوید، در نتیجه طی هر جلسه شما به خواسته خود دست پیدا می‌کنید. همچنین حتی اگر موهای شما بعد از تعداد جلسات پیشنهاد شده، همچنان رشد کنند، رشد آنها بدون‌شک نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از قبل خواهد بود.

راه‌های جلوگیری از برگشت مو بعد از لیزر

اگر با انجام لیزر موهای زائد همچنان شاهد برگشت مو بعد از لیزر هستید، به طور حتم باید برخی از نکات را رعایت کنید تا مشکل شما رفع شود. برای مثال منظم انجام شدن لیزر موهای زائد مسئله بسیار موثر و مهمی است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. بدین‌ترتیب باید برای جلسات لیزر خود منظم باشید و برنامه‌ریزی مشخصی در نظر بگیرید.

در صورتی که از ابتدای آغاز دوره لیزر خود به صورت منظم به مرکز لیزر مراجعه کنید و هیج وقفه‌ای ایجاد نشود، در آینده نیز موهای شما بعد از اتمام دوره لیزر برنمی‌گردند. در واقع تنها کافی است ۱ الی ۲ جلسه در سال را برای تمدید لیزر خود به مرکز مورد نظر مراجعه کنید. نظم داشتن در لیزر اهمیت بسیاری دارد.

مطالب مرتبط:

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

نکاتی که قبل از انجام لیزر باید بدانیم

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *