راهنمای کامل استفاده بهینه از تفریحات توچال

اگر اهل اسکی و تفریحات زمستانی باشید حتما نام توچال را شنیده‌اید. این مرکز تفریحی در شمال شهر تهران واقع‌شده و فرصتی را برای نزدیکی با طبیعت فراهم می‌آورد. جالب است بدانید که ارتفاعات شمال تهران نه‌فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای اسکی‌بازان نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای دنیا نیز شناخته‌شده است. این منطقه با ارتفاع مناسب و پیست نسبتا ملایمش، جذاب است.

تفریحات توچال موارد متعددی را در بر می‌گیرند. در این مقاله، قصد داریم شما را در جهت استفاده بهینه از این تفریحات راهنمایی کنیم. بهترین زمان استفاده و اینکه کدام تفریح مناسب چه روحیه‌ای‌ست، بخش‌هایی از نوشته حاضر هستند. پیش از عزیمت به توچال، مطالعه این مقاله می‌تواند استفاده شما از این مکان را بهینه‌تر کند.

تله کابین توچال

تله‌کابین توچال به طول ۷۵۰۰ متر یکی از طولانی‌ترین‌های دنیاست و شما را به ارتفاع ۳۶۸۰ متری دریا می‌برد. اگر به دنبال پروازی آرامش‌بخش در میانه رنگ سفید برف در اطراف خود هستید، تله‌کابین توچال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهترین زمان برای استفاده از تله‌کابین توچال دقیقا ماه‌های اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان هستند.

نکته مهم این است که پیش از رفتن به توچال باید ساعات کاری آن را چک کنید، چراکه ساعات کار این مرکز به وضعیت جوی بستگی دارد. همچنین، اگر اهل اسکی هستید می‌توانید با تله‌کابین تا ارتفاعی از توچال را بالا رفته و ازآنجا به بعد را اسکی کنید. تله‌کابین توچال سه خط اصلی، هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد.

اسنوموبیل

اسنوموبیل توچال

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز توچال، اسنوموبیل است. با سوارشدن بر این خودروی برف‌رو می‌توانید با سرعت بالا در مسیری یک‌و‌نیم کیلومتری رانندگی کنند. ایستگاه اسنوموبیل در ایستگاه هفتم تله‌کابین و در کنار پیست اسکی توچال مستقر است. در ضمن، بانوان نیز می‌توانند از این تفریح استفاده کنند. اسنوموبیل توچال به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان اهل هیجان، مناسب است.

پیست اسکی

پیست اسکی توچال، اصلی‌ترین تفریح آن است. اگر اسکی کردن بلد هستید، این پیست، یکی از ایده‌آل‌ترین پیست‌های خاورمیانه محسوب می‌شود؛ چراکه هم ارتفاع و هم طول و مسیر آن مناسب هستند. همچنین، این پیست برای افرادی که قصد یادگرفتن این ورزش پرهیجان را دارند نیز مناسب است. در این مرکز، متخصص‌ترین مربیان ایران با تجهیزات به‌روز و مدرن، اقدام به آموزش اسکی می‌کنند.

پیست اسکی توچال معمولا برای هشت ماه سرد سال، قابل‌استفاده است. اگر اهل طبیعت هستید، چشم‌انداز خورشید در ارتفاع بالا به هنگام ظهر، یکی از بهترین تجربیاتی است که در این پیست خواهید داشت. همچنین هتل و رستوران‌های مرکز توچال در مجاورت پیست قرار داشته که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. تله‌اسکی و تله‌سیژ نیز از دیگر امکانات پیست اسکی توچال هستند.

دیگر ورزش ها در مرکز توچال

مرکز تفریحی توچال، نه‌فقط از علاقه‌مندان به ورزش اسکی بلکه با یک مجموعه ۱۵۰۰ متری مربعی از علاقه‌مندان به ورزش تیراندازی باکمان نیز استقبال می‌کند. در این مجموعه، آموزش‌های رایگان به شما داده خواهد شد.

اگر علاقه‌مند یا اهل تنیس هستید، باشگاه تنیس این مجموعه نیز با ۶ زمین خاکی و استانداردهای بین‌المللی در مطبوع‌ترین هوای ممکن در شهر تهران، می‌تواند برای شما جذاب باشد.

بیلیارد توچال نیز برای علاقه‌مندان به بازی‌های محیط سربسته مانند بیلیارد و فوتبال دستی با امکان آموزش رایگان، یکی از بهترین‌ها در نوع خود در شهر تهران است. اگر با خانواده خود به توچال می‌روید، کافه بیلیارد می‌تواند مکان جذابی برای شما باشد.

پیاده روی و کوه نوردی

اگر اهل پیاده‌روی در آرامش هستید، مسیر دو کیلومتری از پارکینگ تا ایستگاه یک تله‌کابین توچال با مناظری زیبا و هوایی پاک منتظر شماست. این مسیر به بام تهران ختم می‌شود. بام تهران نیز خود فضایی آرامش‌بخش به‌ویژه در روزهای وسط هفته با رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد و چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران است.

اگر هم کوه‌نورد هستید و تجهیزات کامل آن را به همراه خود دارید از ایستگاه یک تا هفت تله‌کابین توچال، یک مسیر کوه‌نوردی حرفه‌ای برای شما درست شده است.

تفریحات ارتفاع محور

تله سیژ توچال

اگر اهل صخره‌نوردی، سقوط آزاد و تفریحات ارتفاع‌محور هستید، باشگاه بگ‌جامپ با مراکز سقوط آزاد، سکوی پرش، امکانات صخره‌نوردی، بانجی‌جامپینگ و غیره برای شما مناسب است. باشگاه سنگ‌نوردی این مجموعه می‌تواند علاقه‌مندی فرزندتان به این ورزش را شکوفا کرده و روشی سالم برای تخلیه آدرنالین برای او باشد.

تله سیژ توچال برای افرادی مناسب است که از طی کردن مسیری هوایی با سرعت بالا لذت می‌برند. این مسیر هیجان‌انگیز، ۲۰۰ متر طول و ۷۰ متر ارتفاع دارد. دیگر تفریح ارتفاع‌محور توچال یعنی تله‌سيژ مانند تله‌کابین برای افرادی می‌تواند جذاب باشد که از طی کردن مسیری هوایی با چشم‌اندازی زیبا از طبیعت و شهر تهران، لذت می‌برند. همچنین، می‌توانید برای برگشت از بام تهران و قله توچال از تله‌سیژ استفاده کنید. استفاده از تله‌سیژ در طی شب می‌تواند تجربه متفاوتی باشد.

دیگر تفریحات مرکز توچال

  • سورتمه توچال. بازهم اگر اهل تفریحات سرعت‌محور هستید، سورتمه توچال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سورتمه ۲۵۰ نفر را در یک ساعت جابجا می‌کند. توصیه می‌شود از این تفریح نیز در طول شب استفاده کنید و از چشم‌انداز زیبای تهران بهره ببرید.
  • کیوب کلاب. اگر با فرزندان خود به مرکز توچال می‌روید، اتاق فرار کیوب کلاب می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. البته بازی اتاق فرار، تنها مخصوص کودکان نیست و افراد بزرگ‌سال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌خصوص اگر اهل بازی‌های پلیسی و اکشن هستید، این مرکز می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد.
  • شبیه‌ساز وی‌آر. یکی از تفریحات جنبی مرکز توچال، شبیه‌ساز VR آن است که با انواع بازی‌ها و فیلم‌های واقعیت مجازی، پذیرای افراد است. به‌خصوص اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هستید یا فرزند ۶ سال به بالا دارید، استفاده از این مرکز که در ایستگاه اول توچال واقع‌شده، می‌تواند لذت‌بخش باشد. سینمای پنج بعدی این مجموعه از کشور ایتالیا واردشده و پس از یک روز سخت و پرهیجان در طبیعت می‌تواند لذت‌بخش باشد.

استفاده از مقرون به صرفه از توچال

علاوه بر توجه به بهترین ساعات و روزهای استفاده و نیز توجه به روحیه و علاقه‌مندی‌هایتان، خرید بلیط تفریحات توچال با تخفیف می‌تواند تجربه شما از این مرکز را لذت‌بخش‌تر نیز بکند. در وب‌سایت تخفیفان، کدهای تخفیف متعددی برای مرکز توچال در نظر گرفته شده است. با ارائه این کدهای تخفیف، پیش از خرید بلیط به‌صورت اینترنتی از هزینه‌های خود به‌اندازه حداقل ۱۵ درصد خواهید کاست.

سخن آخر درباره استفاده از تفریحات توچال

برای استفاده بهینه از تفریحات توچال باید روحیه، علاقه‌مندی‌ها و توان جسمی خود را در نظر بگیرید. در این مرکز، علاوه بر تفریحات زمستانی، انواع متنوعی از تفریحات سرعت‌محور، ارتفاع‌محور و غیره تدارک دیده‌شده‌اند. پیش از حرکت به سمت توچال، بهتر است تجهیزات لازم برای هریک از این تفریحات را مهیا کرده و ساعات کاری این مرکز را چک کنید. استفاده از برخی تفریحات توچال در طول شب قطعا تجربه منحصربه‌فردی را برای شما رقم خواهد زد.

 

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *