راهنمای تفریح و استفاده از امکانات برج میلاد

استفاده بهینه از تفریحات برج میلاد

برج میلاد، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشی پایتخت ایران است. در این برج که ۴۳۵ متر ارتفاع دارد، تفریحات متعددی گنجانده شده که مناسب گروه‌های سنی از کودک تا بزرگ‌سال است. این تفریحات برج میلاد از رستوران تا موزه، شهربازی و برخی ورزش‌های گروهی و فردی را در بر می‌گیرند.

تهیه بلیط برج میلاد برای همه این فعالیت‌ها و تفریحات ضروری است. بااین‌حال، سؤال این است که چطور از بلیط تهیه‌شده به نحو احسن استفاده کنیم. ملزومات و بهترین زمان استفاده از هر یک از بخش‌های تفریحی برج میلاد به چه ترتیب است؟ در این مقاله، تلاش می‌کنیم به این سؤالات پاسخ دهیم. اگر قصد استفاده از خدمات و تفریحات برج میلاد را دارید، این مقاله می‌تواند به‌خوبی شما را راهنمایی کند.

موزه های برج میلاد

برج میلاد، دو موزه اصلی به نام موزه مشاهیر و موزه شهرداری تهران دارد. موزه مشاهیر، فرصتی مناسب برای آشنایی با افراد تأثیرگذار در تاریخ ایران به‌ویژه تاریخ معاصر را فراهم می‌کند. اگر خودتان یا فرزندتان به زمینه‌هایی مانند ادبیات، علوم، تاریخ و تاریخ سیاسی ایران علاقه‌مند هستید، این دو مکان برای شما مفید خواهند بود.

در موزه مشاهیر می‌توانید خلاصه‌ای از فعالیت افراد و اقدامات تأثیرگذارشان بر بخش‌هایی از تاریخ ایران را مطالعه کنید. به‌ویژه اگر فرزند نوجوانی دارید، بازدید از این دو موزه می‌تواند وی را به مطالعه در این زمینه‌ها تشویق و شاید حتی در انتخاب رشته آینده‌اش به او کمک کند. مزیت واقع‌شدن این دو موزه در برج میلاد این است که قبل یا بعد از بازدید می‌توانید در تفریحات دیگر که در این فضا فراهم شده، استفاده نمایید.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

یکی از جاذبه‌های برج میلاد که بسیار بیشتر از دیگر تفریحات آن معروف‌شده، رستوران گردان برج میلاد است. فضایی بی‌نظیر با نما و چشم‌اندازی بسیار زیبا که در آن از شما با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرایی می‌شود. بهترین زمان استفاده از این رستوران، فصول بهار و تابستان است که در آن‌ها می‌توانید از لذت میل کردن غذا در هوایی مطبوع به‌ویژه برای شام بهره‌مند شوید. رستوران گردان برج میلاد در هر یک ساعت، یک دور کامل می‌زند و می‌توانید هم‌زمان با میل کردن غذا نمای کامل شهری که در آن زندگی می‌کنید را ببینید.

اگر مهمانی از کشورهای خارجی دارید، رستوران گردان برج میلاد یکی از بهترین مکان‌ها برای پذیرایی از اوست. البته در این رستوران، علاوه بر وعده‌های ناهار و شام می‌توانید از وعده‌های صبحانه و نیز در بخش کافه آن برای سرو وعده عصرانه نیز استفاده کنید.

مسلما هزینه استفاده از چنین فضایی با رستوران‌های داخلی شهر برابر نیست. بااین‌حال می‌توانید تجربه حضور خود در این مکان را با خرید بلیط با تخفیف رستوران گردان از تخفیفان دوچندان کنید.

مراکز بازی

شهربازی برج میلاد

برج میلاد، مجموعه‌های بسیار متنوعی از بازی برای گروه‌های سنی مختلف را در خود گردآورده است. شهربازی برج میلاد، یکی از بهترین شهربازی‌های روباز تهران است. فصل تابستان، به‌ویژه آخر هفته‌ها بهترین زمان برای استفاده از این فضا است. بااین‌حال اگر بتوانید در روزهای کاری هفته به این مکان مراجعه کنید احتمالا با شلوغی کمتری مواجه خواهید شد.

برج میلاد، علاوه بر این، یک شهربازی سربسته به نام کاربازیا دارد. این شهربازی، ایده‌ای خلاقانه دارد که هدفش تنها سرگرم کردن کودکان نیست. بازی‌ها و فضای این شهربازی برای آشنایی کودکان با مشاغل مختلف طراحی شده است. بنابراین، اگر فرزند ۶ سال به بالایی دارید حتما از بلیط برج میلاد خود برای استفاده از این شهربازی استفاده کنید. همچنین با توجه به سربسته بودن شهربازی کاربازیا این مکان، یکی از تفریحات موردتوجه خانواده‌ها و کودکانشان در فصل پاییز و زمستان است.

غیر از این دو، اگر به بازی‌های ویدئویی علاقه دارید می‌توانید با گروهی از دوستان و یا فرزندانتان از مرکز سینماگیم برج میلاد استفاده کنید. در این مرکز، بازی‌های ویدئویی هیجان‌انگیز فراوانی تدارک دیده شده که می‌توانید با انواع تجهیزات مانند عینک‌های سه‌بعدی، هدفون و نشستن بر روی صندلی‌های بازی مجازی از آن‌ها لذت ببرید.

یکی از تفریحاتی که به‌ویژه در فصل تابستان توصیه می‌شود که حتما آن را امتحان کنید، بولینگ برج میلاد است. با گروهی از دوستان یا خانواده خود می‌توانید از این بازی مهیج لذت ببرید.

مانند دیگر تفریحات برج میلاد، بلیط مراکز بازی و سرگرمی نیز با تخفیف از تخفیفان قابل خریداری است. برای این کار کافی است به صفحه برج میلاد در وب‌سایت یا اپلیکیشن تخفیفان مراجعه کرده و کد تخفیف موردنظر خود را انتخاب کنید.

سکوهای برج میلاد

اگر از محیط شلوغ و سرسام‌آور شهر و محل کارتان خسته شده‌اید. اگر به فضایی برای کمی خلوت کردن با خودتان نیاز دارید، سکوی دید باز در طبقه هفتم برج میلاد می‌تواند جایی باشد که برای لحظاتی ذهن شما را آرام کند. به‌خصوص در زمان غروب آفتاب، مشاهده منظره شهر تهران از ارتفاع نزدیک به ۲۵۰ متری می‌تواند لذت‌بخش باشد.

سکوی دید بسته

سکوی دید بسته، واقع در آخرین طبقه از برج میلاد در ارتفاع ۳۰۲ نیز می‌تواند کارکردی مشابه سکوی دید باز داشته باشد. در این مرکز اما نه نمای شهر تهران؛ بلکه آسمان را از نزدیک خواهید دید. می‌توانید به کرات، ستاره‌ها و صور فلکی از فاصله نزدیک‌تری بنگرید. اگر خود یا فرزندتان به ستاره‌شناسی یا کیهان‌شناسی علاقه‌مند هستید، این فضا یکی از منحصربه‌فردترین تجربیات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که معرفی ستاره‌ها و کیهان در این فضا بر بستری ایرانی‌شده با معرفی دانشمندان ایرانی مانند ابوریحان بیرونی و خیام انجام می‌پذیرد. بنابراین، اگر به علوم کهن ایرانی نیز علاقه دارید بازدید از این فضا را به شما توصیه می‌کنیم.

زیپ لاین و پل معلق

زیپ لاین برج میلاد

عصر یک روز بهاری یا یک شب تابستانی، بهترین فرصت برای استفاده از زیپ‌لاین برج میلاد و پیاده‌روی بر پل معلق آن است. زیپ‌لاین تماس با طبیعت را با چاشنی هیجان در ارتفاع ۷۵ متری برای شما به همراه دارد. پل معلق نیز فرصت پیاده‌روی به طول ۱۷۰ متر در دل طبیعت و هوای آزاد در محیطی آرامش‌بخش را برای شما به فراهم می‌کند.

مرکز خرید و دیگر تفریحات

ورود به مرکز خرید برج میلاد نیاز به تهیه بلیط جداگانه ندارد. در این مرکز، انواع برندهای ایرانی و خارجی در قالب ده‌ها بوتیک به مشتریان عرضه می‌شوند. در انتهای فصول، این مرکز نیز مانند بیشتر مراکز خرید پوشاک، شاهد تخفیف‌های گسترده است که به‌ویژه برای خرید لباس مدارس و نیز خرید شب عید، می‌تواند مفید باشد.

برج میلاد انواع کافی‌شاپ، مناظر طبیعی، مرکز آبی و تفریحات دیگر را نیز در خود جای داده است که می‌توان با تهیه بلیط تخفیف‌دار آن‌ها از تخفیفان در مواقع مناسب و بسته به علاقه‌مندی خود از آن‌ها استفاده کنید.

سخن آخر

برج میلاد، یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تهران است. افراد مختلف با سلایق و سنین متنوع می‌توانند در این مرکز، تفریحات موردعلاقه خود را پیدا کنند. درحالی‌که رستوران گردان برای افرادی که از تفریحات لوکس لذت می‌برند مناسب است، مراکز بازی مانند انواع شهربازی، سینماگیم و غیره برای خانواده‌های صاحب فرزند یا جوانان جویای هیجان مناسب است.

به‌منظور استفاده از این خدمات و تفریحات، بهترین راه، خرید بلیط برج میلاد با استفاده از کدهای تخفیف گردآوری‌شده در وب‌سایت تخفیفان است. این کدهای تخفیف تا اندازه زیادی در هزینه شما صرفه‌جویی خواهند کرد. از طرف دیگر در وب‌سایت، تخفیفان امکان مطالعه نظرات دیگر کاربران در مورد هر بخش تفریحی خاص در برج میلاد فراهم است.

تفریحات برج میلاد 

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *