کویتیشن چیست و چه فوایدی دارد؟

کویتیشن

همه دوست دارند از دست چربی‌های موضعی بدن خود خلاص شوند. توصیه اول پزشکان برای لاغر شدن ورزش و رژیم غذایی مناسب است. ورزش در باشگاه ورزشی و رژیم غذایی کم کالری در طولانی مدت وزن را کم می‌کند. ولی وقتی بخواهیم سریع‌تر به نتیجه برسیم چه کار باید بکنیم؟ این نکته را باید بدانید که راه‌های بدون نیاز به جراحی یا ورزش برای کاهش چربی بدن هم وجود دارند. در این بین روش‌های نامطئنی مثل برخی قرص‌ های لاغری هم وجود دارند که باید از آن‌ها دوری کنید. کویتیشن یکی از راه‌های مطمئن و البته کاملا غیر تهاجمی برای از کاهش وزن بدن است. با ما همراه باشید تا روش کار کویتیشن و نتیجه‌ای که بدست خواهد آمد را معرفی کنیم.

کویتیشن چیست؟

لاغری بدون دردسر با کویتیشن امکان پذیر است.

کویتیشن یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن سلول‌های چربی جمع شد در سطوح بدن است. کویتیشن از امواج التراسوند با فرکانس صوتی استفاده می‌کند. این امواج که گوش انسان‌ها نمی‌تواند آن‌ را بشنود، تکان‌هایی در بافت چربی‌ها ایجاد می‌کند. این تکان‌ها آن‌قدر شدید است که سلول‌های چربی توانایی مقاومت با آن را ندارد. در نتیجه سلول‌های چربی شکسته می‌شود و به حالت مایع در می‌آیند. بدن سلول‌های چربی مایع را یا می‌سوزاند یا برای دفع شدن در کبد استفاده می‌کند.

از این روش برای فرم دادن بدن هم استفاده می‌کنند. کویتیشن نه فقط توانایی از بین برن چربی‌ها را دارد. بلکه می‌تواند آن‌ها را به فرم دلخواه نیز درآورد. از کویتیشن برای فرم دادن صورت و رفع غبغب هم استفاده می‌کنند. دستگاه‌های کوچکتری برای بافت‌های صورت ساخته شده که علاوه بر رفع غبغب توانایی بالا بردن گونه‌ها، از بین بردن گودی زیر چشم و پف چشم را هم دارد.

کویتیشن اثر فوری دارد که در طی ماه‌های بعدی هم به تدریج بهتر می‌شود. زیرا در این مدت بدن پروتئین‌های جدید، کلاژن و الاستین تولید می‌کند و سلول‌های مرده از بین می‌روند. بسیاری از کسانی که کویتیشن را برای اولین بار انجام می‌دهند، کاهش ۲ تا ۱۰ سانتی‌متری را در جلسه‌های بعد از آن تجربه می‌کنند. تعداد جلسان مورد نیاز به شرایط درمان متفاوت است. مطمئنا پیروی از یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی خوب باعث بهبود نتایج می‌شود.

در چه قسمت‌هایی از بدن می‌توان از این روش استفاده کرد؟

کویتیشن روشی است که با استفاده از هم‌افزایی صوتی و رادویی انجام شده و باعث کاهش چشمگیر چربی می‌شود. اما این روش فقط در نواحی خاص از بدن قابل انجام است. این نواحی شامل بازو‌ها، کمر، شکم، باسن، ران، زانو و پست پا می‌شوند.

حتما بخوانید: کرایولیپولیز چیست و چگونه به لاغر شدن کمک می‌کند؟

فواید کویتیشن برای لاغری

مشاهده نتیجه از روز اول و نداشتن درد و زخم از بهترین ویژگی‌های کویتیشن لاغری است.

کویتیشن به خاطر بی درد بودن و نیاز نداشتن به بیهوشی و… معروف و محبوب شده. اولین و شاید بهترین فایده‌ای که با انجام کویتیشن لاغری خواهید دید، مشاهده نتایج آن در اولین جلسه هست.  شما در هر جلسه به نتایج بهتری خواهید رسید. نتایج درمانی بسته به سن شما، محل جمع شدن چربی‌ها، نوع بافت چربی و متابلویسم فردی است. البته رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی هم تاثیر بسزایی در فرم دهی بدن شما هنگام درمان به وسیله این روش خواهد داشت.

یکی از فواید بسیار خوب کویتیشن این است که بدن تا ۱۲ هفته پس از انجام درمان همچنان روند متابولیزه کردن چربی‌ها را انجام می‌دهد. این به این معنی است که کاهش وزن با این روش، یک روش پایدار خواهد بود. علاوه بر این، کويتیشن به نرم‌تر شدن و جوان‌تر شدن پوست هم کمک می‌کند. در روش کويتیشن با ارتعاش جریان لنفاوی در عرض چند دقیقه، چربی سوزی انجام می شود. استحکام پوست از طریق امواج التراسونیک و امواج فرکانس رادیویی باعث تولید کلاژن در زیر لایه عضله شده و موجب فشرده سازی پوست می شود. مزایای این روش در درمان نواحی مختلفی مانند بازو، پهلو، شکم، ران و باسن، قابل مشاهده است.

عوارض کویتیشن لاغری چیست؟

بیماران قلبی و عروقی و بیمارانی که مشکلات پوستی دارند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

بیماران قلبی و عروقی و بیمارانی که مشکلات پوستی دارند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

از کویتیشن به عنوان یک روش ایمن، بدون درد و زخم یاد می‌کنند. امواجی که از این دستگاه ساطع می‌شود، فقط باعث از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود و به دیگر بافت‌های بدن آسیبی وارد نمی‌کند. این روش تقریبا عوارض جانبی خاصی ندارد. کویتیشن ممکن است به طور موقت باعث به وجود آمدن قرمزی پوست، تشنگی زیاد و حالت تهوع شود که همگی کوتاه مدت هستند. از دیگر ضررهای می‌توان به درد زانو و سردرد اشاره کرد. قبل از انجام این روش حتما با پزشک متخصص درباره تمام شرایط و موارد منع مصرف صحبت کنید.

موارد منع استفاده

بیماران قلبی و عروقی، بیمارانی که هر گونه وسیله الکترونیکی در بدن خود دارند؛ بیماران پوستی مبتلا به اگزما، پسوریازیس، عفونت‌های پوستی، بیماران مبتلا به بیماری کلوی یا دیابت، و کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند یا هر گونه فلزی مانند ایمپلنت یا پروتزهای فلزی در بدن خود دارند نباید از روش کویتیشن لاغری استفاده کنند.

هزینه کویتیشن

قیمت هر جلسه کویتیشن بر اساس محل درمان، مقدار ضخامت چربی و مدت زمان انجام آن متفاوت است. شما می‌توانید این روش را در سایت تخفیفان و تا ۹۵% تخفیف انجام دهید. تخفیفان همیشه پیشنهادهای متنوعی از روش‌های لاغری و تناسب اندام را با تخفیف‌هایی جذاب ارائه می‌کند.

سخن پایانی

کویتیشن یک تکنیک راحت و غیر تهاجمی برای کاهش چربی و سلولیت در بدن است. شما بعد از هر جلسه انجام آن با کاهش چربی، دفع سموم، کاهش سلولیت، بهبود بافت پوست، کلاژن سازی و کاهش سایز مواجه می‌شوید. آیا شما هم تجربه استفاده از کویتیشن را دارید؟  اگر از این روش استفاده کرده‌اید، لطفا نظر و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو، ۱۲ تمرین عالی برای لاغری

ایروبیک چیست؟ رازهایی درباره ورزش ایروبیک و لاغری


۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *