۴ راه بسیار ساده برای کاهش استرس در زمان کرونا

استرس نداشتن و نگران نبودن در زمان قرنطینه و شیوع ویروس کرونا از آنچه که فکر می‌کنید، سخت‌تر است. در این مواقع معمولا سلامتی خانواده و مشکلات مالی احتمالی، بیشتر دغدغه را در ذهن شما ایجاد کرده‌اند. قبل از هر چیز باید بدانید که کاهش استرس به بدن شما برای مقابله با هرگونه عفونت کمک می‌کند.  به گفته متخصصان، استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و شما را در مقابل انواع عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر کند و بر توانایی بدن شما در ایجاد گلبول‌های سفید تاثیر بگذارد.

با این حال، راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای وجود دارند، که می‌توانید با انجام آن‌ها در خانه استرس را به طرز محسوسی از خود و خانواده‌تان دور کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا ۴ راه حل ساده برای کاهش استرس در زمان شیوع کرونا را به شما آموزش دهیم.

۱. ورزش کنید

هیچ‌وقت ورزش کردن را فراموش نکنید. سعی کنید برای ایجاد روحیه در خود و ایجاد گردش خون بهتر، هر روز و با ایجاد یک روال مشخص، تمرینات بدنی داشته باشید. ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. ورزش‌هایی مانند پیلاتس، یوگا، تی آر ایکس و حتی برخی از تمرینات ایروبیک می‌توانند به راحتی در خانه انجام شوند.

۲. بیشتر بخوانید و بنویسید

خواندن، نوشتن و به طور کلی تمرکز کردن روی هر چیزی باعث ایجاد حس مثبت اندیشی در ذهن شما می‌شود. این روزها بهترین فرصت برای خواندن کتاب‌هایی است که مدتیست قصد خواندن آن‌ها را داشته‌اید ولی به خاطر مشغله‌های زندگی هنوز موفق به خواندن آن‌ها نشده‌اید. سعی کنید تا آنجا که می‌توانید یاد بگیرید. توسعه فردی، ارزش سرمایه گذاری دارد و می‌تواند در همه مراحل زندگی به شما کمک کند.

ما می‌توانیم در این رابطه به شما کمک کنیم و انواع کتاب‌ها را ارزان‌تر در اختیار شما قرار دهیم:

۳. قدردانی را تمرین کنید

علیرغم اینکه روزهایی سخت و تاریخی را سپری می‌کنیم، هنوز هم مواردی برای قدردانی وجود دارند. لازم نیست که این موارد، مسائلی خارق‌العاده یا در حد یک معجزه باشند. ما هنوز در یک تخت‌وخواب گرم و راحت می‌خوابیم، کتاب‌های زیادی برای خواندن داریم، در کنار خانواده هستیم و کسانی را میشناسیم که به ما عشق می‌ورزند.

فقط صرف چند لحظه در روز برای تصدیق این موارد و قدردانی از آن‌ها در کاهش استرس نقش بسزایی دارد.

۴. نفس عمیق بکشید

به نظر می‌رسد که نفس کشیدن یکی از پیش و پا افتاده‌ترین کارهایی که باشد که انجام می‌دهیم. اما اکثر ما از تنفس صحیح برای کنترل آرامش درونی خود استفاده نمی‌کنیم. قبل از خوردن یک وعده غذایی، نفس عمیق بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید. این کار به کاهش سطح استرس در بدن کمک زیادی می‌کند.

سعی کنید از تنفس درونی خود به عنوان روشی برای کنترل آتش (اضطراب و استرس) استفاده کنید و شکم خود را آرام نگه دارید. نفس عمیق در طول روز به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.


این مطالب را هم بخوانید:

چگونه بدون ترس از کرونا و با خیال راحت غذا سفارش دهیم؟

کرونا در کودکان؛ چگونه از فرزندان خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟

چطور خانه و وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنیم؟

همه شایعات و حقیقت‌هایی که باید درباره ویروس کرونا بدانید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *