ورزش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

برای لاغر شدن و کاهی وزن، راه‌های مختلفی است. از بین تمام راه حل‌هایی که برای تناسب اندام و لاغری وجود دارد، کاهش وزن با ورزش و تمرین‌های ورزشی جزو بهترین راه‌حل‌هاست. البته به این نکته توجه داشته باشید که در بین ورزش‌های مختلف، برخی از ورزش‌های می‌توانید بیشترین کارایی جهت چربی سوزی و تناسب اندام را داشته باشد. در این پست نگاهی می‌اندازیم به ورزش‌هایی که می‌تواند بیشترین کمک را به شما جهت داشتن اندامی متناسب داشته باشد.

باشگاه ورزشی

شنا

چه ورزشی بهتر از شنا کردن می‌تواند تمام عضلات و ماهیچه‌های بدن شما را درگیر کند؟ شنا ورزشی بر پایه ورزش‌های هوازی است و شما تنها با ۳۰ دقیقه شنا کردن می‌توانید در حدود ۴۰۰ کالری انرژی بسوزانید. شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای چربی سوزی است و برای سفت کردن عضلات بدن شما بسیار مناسب است. شنا بهترین پیشناد ما برای رفع چاقی است و استخر‌های تفریحی و ورزشی تخفیفان پیشنهاد‌های متنوعی از بلیط استخر دارد که می‌تواند به شما جهت تناسب اندام و البته تفریح کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: شنا چه تاثیری بر لاغری دارد؟

پیلاتس

پیلاتس یک ورزش قدرتی است که روی کاهی وزن بسیار تاثیر دارد. با پیلاتس تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف خواهید کرد. ورزش پیلاتس قدرت عجیبی در استحکام ماهیچه‌ها و انعطاف پذیری بدن شما دارد. شما با انجام ورزش پیلاتس می‌توانید می‌‍توانید کنترل کامل جسم خود را در دست بگیرید و هماهنگی لازم را بین اندام خود به دست بیاورید. شاید مهم‌ترین ویژگی پیلاتس ایجاد هارمونی بین مغز و بدن است. خوبی پیلاتس در این است که نیازمند داشتن سن یا اندام خاصی نیست. شما در هر سن و وزنی که باشید می‌توانید از پیلاتس لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری روی سلامتی بدن دارد؟

تی آر ایکس

تی آر ایکس ورزشی قدرتی است که می‌توان آن را در هر زمان یا مکانی انجام داد. ورزش تی آر ایکس با استفاده از نیروی گرانش زمین و البته سنگینی وزن شما، تمامی عضلات بدن را درگیر می کند، هم قدرت عضلات را بسیار بالا می‌برد و هم باعث چربی سوزی قوی می‌شود. با انجام یک ساعت ورزش تی آر ایکس می توانید در حدود ۱۶۰ تا ۲۶۰ کالری بسوزانید. در تمرین های تی آر ایکس عضله هایی که برای اتصال به بافت استخوانی و بافت عضله بکار برده می شود را تقویت می کنیم، این عضله ها در بیشتر افراد ضعیف هستند. دلیل اینکه هیچ وقت فشار روی این عضله وارد نشده این است که هیچ وقت شما حرکات قدرتی، استقامتی و تعادلی را همزمان با هم کار نکرده اید ولی در این روش همزمان با استقامت و قدرت، تعادل زیادی را ورزشکار باید تحمل کند.

بیشتر بخوانید: تی آر ایکس چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

بدنسازی

بدنسازی هم یکی دیگر از ورزش‌های قدرتی است که تنها با یک ساعت بدنسازی  می‌توانید تا ۶۰۰ کالری انرژی بسوزانید. البته سوزاندن این مقدار انرژی بستگی به نوع و شدت تمرینات شما هم دارد. تمرین بدنسازی و وزنه برداری از آن دسته ورزش‌های مربی محور است که حتما یک مربی با دانش و حرفه‌ای می‌تواند، بهترین نتیجه را برای ورزشکاران زیر نظرش به بار بیاورد. این تمرینات برای متحول کردن اندام بسیار مفیدند.

بیشتر بخوانید: نکات مهمی که درباره بدنسازی باید بدانید

سی ایکس ورکس (CXWORX)

دنبال ورزشی هستنید که هم استقامت عضلات شما را افزایش دهد و هم چربی سوزی بالایی داشته باشد؟ پس CXWORX بهترین انتخاب برای شما است. سی ایکس ورکس ترکیبی از از برنامه‌های اختصاصی ویژه تناسب اندام و کار گروهی است. CXWORX عضلات مرکزی بدن شما یعنی شکم و پهلو را تقویت کرده و از آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. شما انجام نیم ساعت ورزش CXWORX می‌توانید ۲۶۰ کالری انرژی بسوزانید.

بیشتر بخوانید: ورزش سی ایکس ورکس چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟

ایروبیک

ایروبیک یک ورزش بسیار خوب بر پایه تمرینات هوازی، کششی و قدرتی است. که با هدف بهبود و گسترش همه جوانب آمادگی جسمانی همراه است. در اجرای حرکات این ورزش، تمرکز ذهنی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می‌شود. ایروبیک ورزشی است که به شما در از بین بردن چربی های بدنتان کمک میکند . ایروبیک به شما کمک می‌کند وزن خود را کم کنید و آن را در حد مناسب حفظ کنید. ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد، حداقل ۱۲ دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گیرد. این ورزش جزء‌ فعالیت‌های هوا‌رسان (شدت تمرین بالا و مدت تمرین پایین) است.

بیشتر بخوانید: ایروبیک چیست و چه مزایایی جهت کاهش وزن دارد؟

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *