۶ نکته مهم که برای خرید در بلک فرایدی ۲۰۱۹ نباید فراموش کنید

بلک فرایدی 2018

بلک فرایدی ۲۰۱۹ از آنچه که فکر می‌کنید، نزدیک‌تر است. برای کسانی که نمی‌دانند تاریخ بلک فرایدی ۲۰۱۹ چه روزی است، باید بگوییم که این روز به خصوص در تاریخ ۶ آذر ۹۸ شروع می‌شود. بلک فرایدی که در ایران با نام جمعه سیاه مشهور است، همه ساله در آخرین جمعه ماه نوامبر غوقایی به پا می‌کند. در این روز تمام قیمت‌ها شکسته می‌شوند و کالاها با تخفیف‌های ۵۰ تا ۹۰ درصدی عرضه می‌شوند.بلک فرایدی در ایران در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و فروشگاه‌های اینترنتی و مراکز تجاری بسیاری دست به حراج‌های باورنکردنی می‌زنند. با ما همراه شوید تا نگاهی به ۵ نکته بسیار مهم که در این ایام باید به آن‌ها به طور اساسی توجه کنید، بیندازیم.

تاریخچه بلک فرایدی

اما قبل از اینکه به نکته‌های مهم که در خرید برای بلک فرایدی برسیم، دوست داریچه به این سوال پاسخ دهیم که بلک فرایدی چیست و چه تاریخچه‌ای دارد؟ این روز که در ۲۰ کشور دنیا، شلوغ‌ترین روز برای خرید است، جمعه بعد از عید شکرگزاری در آمریکا و اروپا است. استفاده از واژه “سیاه” در بسیاری از فرهنگ‌ها معنای بدشگونی دارد.

۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ اولین جمعه سیاهی است که در آمریکا از آن یاد می‌کنند. زمانی که جنگ داخلی آمریکا پایان یافته بود و آمریکا در حال بازسازی بود. دو نفر از زمین خواران آن زمان شروع به خرید طلا کردند تا بتوانند بازار طلای آمریکا را به دست بگیرند. دولت وقت آمریکا که در آن زمان متوجه این موضوع نشده بود، سریعا دست به عرضه گسترده طلا در سطح کشور کرد تا قیمت‌ها را ثابت نگه دارد. اما در نهایت این کار باعث شد تا زندگی بسیاری ویران شود. این روز، اولین روزی در تاریخ بود که جمعه سیاه نام گرفت.

بعدها پلیس فیلادفیا و نیویورک به خاطر شلوغی شدید و ترافیک این روز، که به خاطر هجوم مردم برای خرید شکل گرفته بود، نام این روز بلک فرایدی گذاشتند. و آرام آرام این روز تباهی خود با شادی و هیجان عوض کرد و به روز خرید مردم تبدیل شد. عرضه تخفیف‌های استثنائی شکل گرفت و امروز بلک فرایدی به عنوان یک روز طلایی برای لذت بردن از خرید و خرید با قیمت‌های بسیار کم شناخته می‎شود. بلک فرایدی امروز تبدیل به پر منفعت‌ترین روز سال تبدیل شده و بزرگترین حراجی سال هم لقب گرفته.

۱. یک لیست تهیه کنید و دو بار آن را چک کنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌توان انجام داد، خرید بدون داشتن یک لیست است. این یک حقیقت است که نداشتن چک لیست باعث می‌شود تا شما بیشتر خرج کنید و آیتم‌هایی که لازم ندارید را بخرید. فرقی هم نمی‌کند که در یک فروشگاه اینترنتی یا در یک مغازه در حال خرید هستید.  اگر یک لیست مناسبت تهیه کنید و آیتم‌هایی که می‌خواهید را بنویسید، باعث می‌شود تا از خرید آیتم‌های غیر مهم و آیتم‌هایی که در لیست نیستند صرف نظر کنید و پول خود را ذخیره کنید.

۲. قیمت‌ها را چک کنید

هیچ وقت با عجله در بلک فرایدی خرید نکنید. این مسئله درست است که یک کالای محبوب و پرفروش ممکن است سریعا نامجود شود. ولی عجله کردن بدون تحقیق ممکن است به راحتی به ضرر شما تمام شود. حتما همیشه قیمت‌ها را چک کنید. خصوصا زمانی که در حال خرید آنلاین هستید. این کار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، وقت گیر نخواهد بود و در عرض چند دقیقه می‌توانید چندین قیمت مختلف را پیدا کنید و بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید. سعی کنید قیمت اولیه کالای مورد نظر خود را هم پیدا کنید. پیدا کردن بهترین پیشنهاد حق شماست. و با کمی جستجو می‌توان بهترین پبشنهاد را به راحتی پیدا کرد.

۳. چانه زنی را فراموش نکنید

آن لباسی که می‌خواسته‌اید را در مغازه پیدا کرده‌اید و می‌خواهید آن را بخرید؟ بهتر از توقف کنید. اول قیمت‌ها را در فروشگاه‌های دیگر چک کنید و بعد چانه زنی کنید! چانه زنی بخشی از سنت خرید ما ایرانی‌هاست. و چه زمانی بهتری بلک فرایدی ۹۷ برای یک چانه زنی حسابی و گرفتن تخفیف بیشتر؟

۴. خریدتان را زود انجام دهید

بلک فرایدی دیگر فقط به یک روز تعلق ندارد و به یک حراجی چند روزه تبدیل شده. جالب است بدانید که بهترین پیشنهادها حتی در روز بلک فرایدی هم ارائه داده نمی‌شوند. اگر زودتر از روز موعود به مغازه‌ها سری بزنید، حتما پیشنهادهای بسیار بهتری را می‌توانید ببینید. هر چه شما خریدتان را زودتر انجام دهید، پیشنهادهای بسیار بهتری را هم دریافت می‌کنید.

اگر آنلاین خرید می‌کنید، باز هم خریدتان را در صبح بسیار زود انجام دهید. سال پیش بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل هجوم و استقبال بیش از حد کاربران در روز بلک فرایدی، از دسترس خارج شدند یا بسیار کند بودند. بنابراین برای خریدی آسان و بی دعدغه، سعی کنید در ساعت‌های اولیه صبح روز جمعه سیاه، خریدتان را انجام دهید تا دیگر نگران کندی سایت و مشکلات احتمالی در هنگام خرید نباشید.

۵. رویه‌ها و قوانین بازگرداندن کالا را چک کنید

بسیاری از فروشگاه‌های در ایام بلک فرایدی دست به تغییر رویه‌ها و قوانین بازگشت کالا می‌زنند. در حالی که برخی از فروشگاه‌ها مهلت برگرشت کالا را بیشتر هم می‌کنند، بسیاری آن‌ها را کم می‌کنند یا محدودیت‌های بسیاری را به آن می‌اقزایند. حتما در هنگام خرید یک بار دیگر قوانین مربوط به بازگرداندن کالا را مشاهده کنید و مطمئن شوید که از این قوانین آگاهی دارید، تا اگر قصد پس دادن کالایی داشتید، بتوانید مطابق با آن قوانین کالا برا برگردانید.

۶. عضویت در خبرنامه‌ها را فراموش نکنید

باید انتخاب کنید که از چه فروشگاه‌های آنلاینی قصد خرید را دارید. به وبسایت آن‌ها سر بزنید و عضو خبرنامه آن‌ها شوید و تا اخبار و پیشنهادهای جذاب را در ایمیل خود دریافت کنید.

۷. یک لیست پشتیبان داشته باشید

در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از مردم مثل شما در حال خرید هستند و حتما مواردی وجود خواهد داشت که کالای مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید یا قبل از خرید شما به اتمام می‌رسند. بنابراین شما حتما باید موارد پشتیبان داشته باشید، تا در صورتی که نتوانستید محصول مورد نظر خود را بخرید،

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *