آشنایی با بهترین نوع شنا کردن

با بهترین نوع شنا آشنا شوید

شنا در استخر یک راه عالی برای کاهش وزن، تقویت ماهیچه ها و تناسب اندام است مخصوصاً اگر با رژیم درست همراه باشد ، اگرچه خیلی افراد که شنا می کنند می گویند شنا در کاهش استرس و آرامش نقش دارد به خصوص اگر هوا گرم بوده و امکان ورزش دیگری نباشد. تخفیفان بهترین استخرهای تهران را به شما معرفی می‌کند و شما می‌توانید بلیط استخر را با کمترین هزینه از تخفیفان دریافت کنید.

شنا برای سلامت قلب تقویت ماهیچه ها مفید است اما وقتی صحبت از انتخاب حرکات شنا می شود چگونه تصمیم می گیرید که بهترین نوع شنا کدام است؟ پاسخ دقیقا به اندامتان مربوط می شود اگر می خواهید با شنا ماهیچه ها را تقویت یا آسیب های دیده شده را درمان کنید حرکات با هم متفاوت است. اگر قصد رفتن به استخر را دارید کافیست سری به سایت تخفیفان بزنید و از بین بهترین استخر های روباز، استخر مناسب و نزدیک خود را پیدا کنید و از آب تنی در هوای گرم لذت ببرید.

چهار نوع شنا برای چهار نوع افراد

شناگران برای به جلو حرکت کردن باید بر مقاومت آب، و نیز اصطکاک آبی که بر روی آنها جریان دارد، غلبه کنند. آنها همچنین مجبورند با جریان‌های گردابی ناشی از حرکت سایر شناگران مواجه شوند. هر چهار نوع شنا پایه که در زیر ذکر شده‌اند، به وسیله فیزیولوژیست‌های ورزشی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته‌اند تا میزان مقاومت آب را به حداقل و میزان بالا ماندن شناگر را به حداکثر برسانند.

شنای کرال

شنای کرال یا آزاد مشهور ترین نوع  شنای کرال است فشار آب باعث تقویت ماهیچه ها می شود و در این شنا گردن دست و پا شانه و سینه و کمر در واقع همه اعضای بدن نقش ایفا می کنند شنای کرال در تقویت ماهیچه های کمر و کالری سوزی موثر است. شنای کرال بهترین نوع شنا برای افرادی است که تازه این ورزش را شروع کرده اند و میخواهند به تناسب اندام برسند.

در شنای کرال باید بدن را به حالت کشیده نگاه داشته و نفس بکشید ، سر را به کنارها کج کنید ، پاها را سخت تکان دهید و دست ها را به طرف سر بالا ببرید طوری که یک دست در آب و دست دیگر بیرون باشد پاها به طور مستقیم در پشت بدن قرار دارند و نسبت به سطح بدن به بالا و پایین ضربه می‌زنند . لگن و تنه‌تان را طوری بچرخانید تا آب را بشکافید. مربیان شنا اغلب می‌گویند کلید یک کرال خوب حرکت لگن است. سرتان را بیش از حد از آب بیرون نیاورید. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید،‌ سرتان آب را به کناری می‌راند، ‌بنابراین فضا برای تنفس کردن به وجود می‌آید.

شنای قورباغه

در این شنا به طور افقی روی سطح قرار می گیرید و آب را با دو دست به سمت عقب حرکت می دهید و برای تنفس سررا از آب بیرون می آورید . این شنا در میان انواع شنا فشار کمتری به شانه ها می آورد. در شنای قورباغه پاها نسبت به دست حرکت بیشتری انجام میدهند و پاها به قدرت زیادی برای حرکت به جلو نیاز دارند.

این شنا آهسته ترین شنای رقابتی است. شنای قورباغه با چهار حركت شامل حركت پشت، حركت پا، زمانبندی بین حركات دست و پا و تنفس انجام می شود.  شناگران قورباغه به طور چشم گیری به هنگام بازگشت در مرحله استراحت پاها و آمادگی برای پای بعدی از سرعت خود می كاهند و در نتیجه سرعت متوسط شنای آنها در هر دوره كامل دست و پا در مقایسه با سایر شناها كمتر میشود.

میزان انرژی مصرفی در این نوع شنا در هر ساعت حدود۵۰۰ تا۶۰۰ كالری است.  شنای قورباغه بهترین نوع شنا برای مسافت های طولانی و همچنین برای نجات غریق است. زیرا انرژی کمتری طی این نوع شنا مصرف می شود و امکان تنفس نیز بیشتر برای شناگر فراهم است.

شنای پروانه

شنای پروانه یکی از شنا های چالش برانگیز است و برای انجام آن نیاز است که هر دو دست را همزمان بالای سر ببرید و با تکان دادن پا و دست همزمان به سمت جلو حرکت کنید.شنای پروانه ماهیچه ها را درگیر می کند و بهترین نوع شنا برای کسانی است که قصد دارند استقامت بدن و شکم را افزایش دهند. وچون قسمت بالای بدن درگیر می شود دست ها، شکم، سینه و کمر نیز تقویت می گردد.

این نوع شنا ساختمان بدن را انعطاف پذیر و خوش اندام می سازد ، سی دقیقه انجام شنای پروانه در وزن های مختلف کالری های متفاوتی می سوزاند البته سعی کنید حرکات شنای پروانه را درست انجام دهید و از کشش بیخود کمر گردن شانه خودداری کنید.شما می توانید در استخر زیتون شهرک غرب علاوه بر استفاده از سانس های شنا، آموزش این شنا را ببینید و از آن لذت ببرید.

کرال پشت

این نوع حرکت شنا بسیار به کرال سینه شباهت دارد در این حرکت به صورت افقی به پشت به موازات سطح قرار می گیرید، پاها به شکل ضربدر ضربه وارد می کنند در این شنا بیرون از آب قرار می گیرد و دم و بازدم استان صورت می گیرد.

حرکات کرال پشت به کشیدگی ستون فقرات کمک می کند و موجب می شود بلندتر به نظر برسید با این حرکات باسن شکم شانه استخوان ها تقویت چون باسن در کرال پشت نقش ایفا می کند و بهترین نوع شنا برای افرادی است که مدت زیادی را در منزل یا محل کار می نشینند. اما در کرال پشت به اندازه حرکت دیگر کالری سوزانده نمی شود.
شنای کرال پشت مقدماتی مانند شنای قورباغه است، اما صورت فرد به جای رو به پایین بودن، رو به بالا است،‌ همچنین این شنا را می‌توان شکل به پشت خوابیده کرال شکم خواند. در شنای کرال پشت تنفس آسان‌تر است، زیرا دهان و بینی شما از آب جداست، اما این مشکل را هم دارد که نمی‌توانید ببینید به کجا می‌روید. مانند کرال شکم، کلید این نوع شنا چرخاندن تنه و مفاصل لگن است.

این نوع شنا نسبتاً سبك است و میزان مصرف كالری در آن حدود۵۰۰،۴۰۰ كالری در ساعت است. بسیاری از شناگران از این نوع شنا برای رفع خستگی استفاده می كنند.  برای خرید بلیط استخر با تخفیف از تخفیفان روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

بلیط استخر هودین و هورام

بلیط استخر بلوط ولنجک

۴/۵ - (۱ امتیاز)
5 نظر برای "آشنایی با بهترین نوع شنا کردن" ارسال شده
  1. ویدائو گفت:

    متشکرم

  2. محمد راد گفت:

    سلام تشکر از مطلب مفیدتون برای من ه تازه میخواهم این ورزش را شروع کنم و چیزی نمیدانم بسیار آموزنده است

  3. ممد گفت:

    دمت گرم!
    واس مقاله م بدرد خورد.

  4. ه. گفت:

    مطلب خیلی مفیدی بود، ممنون از شما

  5. ه. گفت:

    مطلب خیلی مفیدی بود، ممنون از زحمات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *