مطالعه در سفر، کتاب‌هایی که حین طبیعت‌گردی باید بخوانید

مطالعه در سفر

بهار و تابستان بهترین فصل ها برای سفر هستند. سفر کردن بهترین شیوه برای گذراندن اوقات فراغت است. برای انتخاب مقصد سفر گزینه های زیادی پیش روی شماست که بسته به روحیه و بودجه و زمان خود می توانید مقصد مناسب خود را پیدا کنید. مطالعه در سفر همواره لذت بخش است. خصوصلا وقتی که در طبیعت

مشاهده صفحه تور یک روزه و تور چند روزه در سایت تخفیفان می تواند به شما ایده ی خوبی برای انتخاب بهترین مقصد بدهد. برخی افراد سفرهای هیجان انگیز و ماجراجویانه را ترجیح می دهند در حالیکه دسته‌ای دیگر آرامش را در سکون و تماشای طبیعت پیدا می‌کنند.

پیشنهاد ما برای دسته دوم این است که همیشه کتابی برای خواندن همراه خود داشته باشند. مطالعه در سفر بهترین راه برای وقت گذرانی است. شما بسته به نوع سفر و مقصد می توانید کتاب مناسب برای مطالعه در سفر را انتخاب نمایید.

مطالعه در سفر به جنگل

مطالعه در سفر به جنگل - کتاب جنگل نروژی

در صورتی که یکی از تورهای چند روزه برای سفر به جنگل مانند جنگل ابر و یا جنگل های شمال کشور را انتخاب کرده اید می توانید کتابی را برای مطالعه انتخاب کنید که مربوط به جنگل باشد و با حال و هوای سفر شما سازگار باشد. پیشنهاد ما کتاب جنگل نروژی از هوراکی موراکامی یکی از کتاب های تحسین شده این نویسنده است. پس از انتشار این کتاب بود که موراکامی توسط مردم ژاپن و بعد تمام دنیا شناخته شد.

تورو واتانابه راوی و شخصیت اصلی داستان جنگل نروژی است که عبارت نقل شده در ابتدای متن از زبان وی است. وقتی واتانابه آهنگ جنگل نروژی را می‌شنود یاد خاطرات بیست سال پیشتر زمانی که تنها هجده ساله بود و آماده می‌شد تا به دانشگاه برود می‌افتد و در ادامه کتاب، داستان سرگذشت خود در این سنین را برای خواننده بازگو می‌کند.

ورای داستان عشقی نسبتاً پیچیده‌ای که میان واتانابه و سایر افراد در جریان است، هاروکی موراکامی در پی این است که دو موضوع اصلی را در این داستان به تصویر بکشد. موضوع اول که می‌توان آن را محوریت اصلی رمان قلمداد کرد به تصویر کشیدن مراحل رشد و نمو شخصیت و افکار واتانابه و سایر شخصیت‌های داستانی کتاب جنگل نروژی است که هدف اصلی نویسنده بوده است.  موضوع دومی که موراکامی در این رمان مطرح می‌نماید جریانات دانشجوی و اعتراضات به وضعیت حاکم و نظام آن دوران و ظاهرسازی‌های حکومتی است.

مطالعه در سفر به دریا

کتاب پیرمرد و دریا

در صورتی که از علاقه مندان به سواحل و دریا هستید می توانید یکی از تورهای چند روزه برای سفر به شمال یا جنوب کشور را انتخاب نمایید. تماشای طلوع و غروب خورشید بر فراز دریا یکی از لذت های زندگی است و خاطراتی به یادماندنی بر جا می گذارد. برای مطالعه کتاب در کنار دریا شاید هیچ کتابی مناسب تر از پیرمرد و دریا نباشد. رمانی جذاب و پرکشش که قطعا از خواندن آن پشیمان نخواهید شد.

پیرمرد و دریا عنوان رمان مشهوری از ارنست همینگوی، نویسنده سرشناس آمریکایی است. نوشتن کتاب پیر مرد و دریا یکی از دلایلی بود که باعث شد ارنست همینگوی جایزه ادبی نوبل سال ۱۹۵۴ به دست آورد. کتاب سبک داستانی کلاسیک داشته و  از زاویه دید  سوم شخص ( دانای کل ) نقل می شود و راوی ذهن تمام شخصیت‌های داستان حتی خواب‌های پیرمرد را به تصویر می کشد و هر آنچه را که باید، به خواننده می گوید. گفته می شود همینگوی با پیرمرد و دریا خدا را کشف کرد.

این رمان داستان پیرمرد ماهیگیری بنام سانتیگو  است که در طی ۸۴ روز گذشته هیچ صیدی نکرده و آوازه بدشانسی‌ او در دهکده پیچیده و هیچکس حتی حاضر نیست با او همراه شده و حتی اطرافیانشان را نیز نمی‌گذارند با او به ماهیگیری بروند. پیرمرد در روز  ۸۵ در حالیکه در قابق‌اش تنهاست؛ نبردی حماسی را در دریا (نماد زندگی) با یک ماهی عظیم (نیزه ماهی که نماد مذهب و دین است)  آغاز می‌کند.ماهی گیر پیر و با تجربه در حالی که طعمه اش را ماهی عظیم الجثه‌ای بلعیده همراه ماهی می‌شود او عاجز از بالا آوردن ماهی به درون قایق متوجه میشود که ماهی او را به دنبال خود می کشد. در این نبرد، پیرمرد در اثر کشمکش و تلاش  زخمی شده و درد میکشد ولی با وجود زخم و درد فراوان تلاش و تقلای ماهی را ارج نهاده  و او را ستایش کرده و او را برادر خطاب می‌کند.

نیزه‌ماهی نماد مذهب است. ماهی از همان روزهای اول پیدایش مسیحیت، نماد این دین بوده‌است. دریا نشانه زندگی است، چراکه زندگی از آنجا آغاز شده‌است و بقای بشریت بسته به وجود آن است. سانتیاگو یک قهرمان شکست خورده است. او بر حریف که  آن ‌را برادر خود می‌خواند چیره می‌گردد اما پیروز از میدان بیرون نمی‌آید، چراکه به هدف خود (فروش ماهی) نمی‌رسد. پیرمرد هرچند در پایان داستان زنده می‌ماند اما بخشی از شخصیت او قهرمانانه جان سپرده‌است.

مطالعه در سفر به کویر

رمان بیابان

رمان بیابان از ژان ماری گوستاو لوکلزیو رمان پیشنهادی ما برای مطالعه در سفر به کویر است. در صورتی که شما یکی از تورهای چند روزه برای سفر به کویر را انتخاب کرده اید و از تماشای آسمان و رمل های شنی لذت می برید، این کتاب می تواند مناسب شما باشد. رمان در حقیقت از دو داستان مجزا و موازی تشکیل شده است . یکی از داستان ها در مورد دختر صحرا نشینی به نام لالا است که پدر و مادرش فوت کرده اند و به همراه خانواده عمه اش در یک حلبی آباد زندگی می کند.

او عاشق صحرا و بیابان است و بنا به جبر زمانه مدتی به فرانسه می رود و زندگی شهری را نیز در قالب یک مانکن تجربه می کند . داستان دوم در مورد پسر بیابان نشین و فقیری به نام نور است که توسط فرانسویان قبیله او و بسیاری دیگر از قبایل قتل عام می شوند.

در هر دو داستان از مرد معروفی در صحرا به نام شیخ ماءالعینین نام برده می شود که مسلمانی عارف است و احترام او در صحرا واجب شمرده می شود. که نگاه خاصی به عرفان دارد. لوکلزیو در مصاحبه ای بیان داشته که عرفان اسلام با عرفان مسیحیت تفاوت دارد. به گفته او در اسلام می توان عارف بود و زندگی عادی هم داشت و دین بین زندگی مادی و معنوی تعادل ایجاد می کند. اما در مسیحیت عارف باید از زندگی مادی چشم پوشی کند.


کویر مصر کجاست و چرا باید به از کویر مصر دیدن کنیم؟

رستوران هندی تهران که ارزش یک بار امتحان کردن را دارند

امتیاز دهید
یک نظر برای "مطالعه در سفر، کتاب‌هایی که حین طبیعت‌گردی باید بخوانید" ارسال شده
  1. کتاب باز گفت:

    بسیار زیبا جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *