چگونه و با حدقل هزینه به مشهد سفر کنیم؟

سفر به مشهد آرزوی خیلی‌هاست. شهر مشهد به خاطر وجود پر برکت حرم زیبای امام رضا(ع) در میان بسیاری از مردم ایران مقصدی جذاب به شما می‌رود. از شهر مشهد به عنوان مهم‌ترین قطب گردش‌گری مذهبی و همین‌طور دومین شهر مذهبی در جهان یاد می‌شود. به همین دلیل سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر ایرانی و خارجی به این شهر سرازیر می‌شوند تا به صحن حرم امام رضا بروند و از عبادتی در این بارگاه ملکوتی با امام رضا و خدای خود داشته باشند و هم از زیبایی‌های این شهر و مراکز خرید در مشهد استفاده کنند.

البته ممکن است برای برخی جوانان یا سالخوردگان سفر به مشهد به خاطر هزینه‌های بالا سخت باشد. دستشان خالی باشد و نتوانند به آرزوی خود یعنی زیارت امام رضا(ع) برسند. البته هزینه‌ها آن‌قدرهم که فکر می‌کنید بالا نیست. با کمی مدیریت هزینه و دانستن این که چطور با کمترین هزینه به مشهد سفر کنیم، می‌توانید به راحتی به این شهر بروید و با کمترین هزینه به زیارت امام رضا(ع) بروید. ما در این مطلب قصد داریم تا از بهترین روش‌های سفر به مشهد که صرف هزینه بسیار کمی را به شما توضیح دهیم.

مطالب مرتبط: معرفی کامل صحن های حرم امام رضا

قطار تهران به مشهد

قطار یکی از بهترین روش‌های سفر به مشهد است.

قطار مشهد به تهران بهترین و محبوب‌ترین گزینه برای سفر به مشهد است. قطار علاوه بر هزینه کم، راحتی و ایمنی را هم با خود به همراه می‌آورد. سفر با قطار نه خستگی و خطر جاده و اتوبوس را دارد، نه هزینه بالای سفر با هواپیما. شما می‌توانید در قطار استراحت کنید، کتاب بخوانید و نمای بیرون را مشاهده کنید. علاوه بر این هر قطار با در اختیار گذاشتن امکاناتی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، تلویزیون و… باعث راحتی و آرامش شما در سفر خواهد شد.

در حال حاضر شما می‌توانید از چهار نوع قطار تهران به مشهد در تخفیفان استفاده کنید. قطار غزال، سروش و پرستو از شرکت بن ریل که چهارتخته هستند و هر روز در این مسیر در رفت و آمدند. و قطار شش تخته شرکت ریل سیر کوثر که یک روز درمیان حرکت می‌کند. قطارهای شرکت بن ریل با امکاتاتی نظیر  کتابخانه، اینترنت آفلاین، لوازم خواب، تلویزیون در کوپه و… و قطارهای ریل سر کوثر با امکاناتی نظیر روزنامه، آب معدنی، سرویس ایرانی و فرنگی و امکان سفارش غذا از شما پذیرایی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: با بهترین قطارهای تهران مشهد آشنا شوید

به نکته توجه داشته باشید که خرید بلیط قطار در روزهای تعطیل و ایام خاص مانند ایام شهادت و ایاد گران‌تر از روزهای معمولی است. اگر مشکل زمانبندی ندارید، روزهای سفرتان را به اواسط هفته موکول کنید تا بتوانید بلیط‌های ارزان‌تری تهیه کنید.

هتل ‌های مشهد

همیشه اولیت اصلی ما در هنگام سفر به مشهد، محل اقامت است. اگر قصد پرداخت هزینه‌های گزاف برای هتل‌ های لوکس مشهد را ندارید. می‌توانید سراغ هتل آپارتمان‌ های مشهد بروید. البته نباید انتظارات بالایی از این هتل‌ها داشته باشید. ولی می‌توانید خیال راحتی بابت تمیز بودن این هتل آپارتمان‌ها داشته باشید. یکی از پیشنهادهایی که با استقبال بسیاری از تخفیفانی‌ها مواجه شده صفحه هتل آپارتمان زیر ۵۰ هزار تومان است. این هتل‌ها در کنار قیمت‌هایی فوق العاده از امکانات نسبتا خوبی هم برخوردار هستند و فاصله بسیاری خوبی هم به حرم امام رضا دارند. شما می‌توانید با یک پیاده روی ۵ تا ۱۵ دقیقه‌ای به حرم امام رضا برسید.

تور مشهد

آرامگاه فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال مشهد

همراه شدن با تور مشهد یکی دیگر از راه‌های آسان سفر به مشهد است. تور مشهد خیال شما را از بابت اقامت و وسیله نقلیه راحت می‌کند. تور مشهد معمولا شامل بلیت رفت و برگشت به مشهد، اقامت و گشت‌ در مشهد است. تور زمینی مشهد با قطار یکی از پرطرفدارترین تورهای مشهد است. سفر با تور مشهد شما را با دیدنی‌های شهر مشهد آشنا می‌کند. مشهد آن‌قدر جاذبه‌های گردشگری دارد که این شهر به یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران تبدیل شده.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *