در سفر به ماسوله از کجا دیدن کنیم؟

ماسوله شهری غرق در ابر و خانه های پلکانی با قدمت حدود ۸ قرن

نقطه ای سرسبز در شمال کشور ، همانجایی که عطر طبیعت را از زمان های دور در دل خود داشته است. برای رفتن به ماسوله از سمت تهران ، سه مسیر پیشنهادی دارید. که هرکدام زیبایی های خاص خود را دارد. که البته نزدیکترین مسیر ، آزادراه قزوین به رشت است. پس سفر شما از همین مسیر ۵ ساعته آغاز می شود. با رسیدن به ماسوله تنفس عمیقی بکشید تا ریه هایتان جان تازه ای بگیرد. چرا که این منطقه از خوش آب و هواترین مناطق شمال کشور است.

روستای ماسوله

معروفترین جای این منطقه ، روستای پلکانی است. که حیاط هر خانه پشت بام خانه ی زیرین است. با ورود به این روستا نگاهتان جذب دیوارهای زرد رنگش می شود. رنگ این دیوار ها به دلیل آن است که در مواقع مه آلود بودن هوا نیز قابل مشاهده باشد. یکی از بهترین دلایل سفر به این روستا خنک بودن تابستان های آن است. با وجود هوای کوهستانی ، آب و هوای این منطقه قدرت آن را دارد که خنکی خود را حفظ کند. شما می‌توانید از تخفیفان بهترین تور شمال را با قیمت مناسب خریداری کرده و یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

آبشار ماسوله، تلالو آب های روان

یکی از مناطق موردتوجه کوهنوردان آبشار زیبای ماسوله است. برای رسیدن به این آبشار نگرانی نداشته باشید. زیرا شیب ملایم راه سختی برایتان نساخته و شما می توانید به این آبشار برسید.

پارک جنگلی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله با وسعت بیش از ۲۰۰۰ هکتار یکی از جاذبه های گردشگری ماسوله است. در این پارک شاهد انواع گونه های گیاهی با فواید طبی خواهید بود. از درختانی که در پارک جنگلی ماسوله وجود دارد ، می توان به درختان فندق ، راش، ممرز ، توسکا ، درخت آزاد ، گیاهان دارویی و علفی اشاره کرد.

با وجود این همه زیبایی در طبیعت این روستا ، جای یک بازار محلی نباید خالی باشد. بازارهای محلی رنگی رنگی در ماسوله چشم هر مسافری را به دنبال خود می کشد. صنایع دستی ، وسایل سنتی و سوغات وجود این بازارها را برپا نگه داشته است.

آبشار لار چشمه

آبشاری پر خروش با ارتفاع شش متری در دل طبیعت. در کنار این آبشار زیبا با توجه به استقبال چشمگیرش ، چایخانه و رستوران هایی بنا شده تا سفر شما را تکمیل کند. شما با تهیه تور یک روزه از تخفیفان می‌توانید به در یک روز به ماسوله سفر کنید و از زیبایی‌های آن لذت کافی را ببرید.

موزه مردم شناسی ماسوله

موزه مردم شناسی برای گذراندن وقت نیست. اگر کمی به تاریخ علاقمند باشید نوع نگاهتان به موزه ها متفاوت تر می شوند. این موزه می توان به بخش ابزار، اسناد و وسایل تاریخی همچون ابزارآلات کشاورزی، انواع سفال، اشیا قیمتی، وسایلی ساخته شده از کاغذ، شیشه، سنگ، وسایل جنگی، انواع کارهای دستی و …  با قدمت یک قرن، اسناد و وسایل مربوط به ۲۰۰ سال پیش و در بخش آخر، اشیایی با پیشینه تاریخی مربوط به چهار قرن گذشته، اشاره کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *