با خواص عسل برای پوست آشنا شوید

استفاده از عسل، طبیعی‌ترین شکل ممکن برای جوانسازی پوست است.

زنبورها یکی از مهم‌ترین حشرات برای اکوسیستم جهانی هستند. وجود زنبورها از هر جهت برای ما مهم است. از اهمیت زنبورها در سلامت و زیبایی می‌توان به خواص عسل برای پوست اشاره کرد. عسل شیرین و چسبنده‌ای که زنبور‌ها به طور طبیعی در لانه‌ خود درست می‌کنند، از فعالیت آنزیم‌ها، مواد گیاهی و باکتری‌های زنده درست می‌شود. عسل یک ماده قدرتمند با صدها کاربرد عملی است. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص عسل برای پوست و قدرت منحصربه‌فرد آن در پاک کردن آکنه، بهبود زخم‌ها و شاداب کردن پوست آشنا کنیم.

 

خواص عسل برای پوست

فرآیند منحصربه‌فردی که در ایجاد عسل به کار می‌رود، آن را به ماده‌ای برای استفاده‌های آرایشی تبدیل کرده است. عسل خام و تسویه نشده، بیشتری کاربرد را برای استفاده موضوعی روی پوست دارد.

عسل خام، مملو هاز ترکیبات مفید برای پوست شماست. به خصوص اگر پوست شما دچار آکنه یا بیماری‌هایی مانند اگزما یا پسوریازیس شده باشد.

عسل خام به توازن باکتری‌های موجود در پوست شما کمک می کند، و همین موضوع باعث می‌شود تا عسل، گزینه خوبی برای درمان آکنه باشد.

عسل فرایند بهبود سلول‌های پوست شما را تسریع می‌کند. اگر دچار لکه‌های پوستی یا اگزما شده‌اید، عسل خام می‌تواند به بهبودی پوست شما کمک زیادی و التهاب را کاهش دهد. عسل همچنین در ترمیم زخم‌ها بسیار موثر است.

از عسل خام می‌توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد. استفاده از عسل خام رو پوست باعث می‌شود تا پوست خشک به راحتی از بین رفته و سلول‌های جدید پوست شکل بگیرند.

 

چگونه از عسل روی پوست صورت خود استفاده کنیم؟

حالا که با خواص عسل برای پوست آشنا شدید، احتمالا به این فکر افتاده‌اید که چگونه می‌توان از عسل برای صورت استفاده کرد و پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر داشت. یا چطور می‌توان با عسل از آکنه‌های روی صورت خلاص شد؟ در ادمه قصد داریم تمام این موارد را به همراه روش استفاده، برای شما توضیح دهیم.

 

۱. نحوه استفاده از عسل برای شفاف و روشن‌تر کردن پوست

یکی از مهم‌ترین خواص عسل برای پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی است.

یکی از مهم‌ترین خواص عسل برای پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی است.

واقعیت این است که محققان ارتباط مستقیمی بین عسل و روشن‌تر شدن پوست پیدا نکرده‌اند. اما از آن‌جا که عسل خاصیت از بین بردن لکه‌های پوستی را دارد، استفاده از آن روی صورت شما می‌تواند سلول‌های مرده پوست را که باعث لکه‌دار شدن پوست می‌شوند، از بین ببرند. همین موضوع باعث روشن‌تر شدن پوست شما می‌شود.

روش استفاده: بعد از شستن صورت با آب و صابون، عسل خام یا تصفیه نشده را روی صورت خود بمالید. در صورت تمایل، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا راحت‌تر از روی صورت پاک شود. عسل را برای چند دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب تمیز کنید.

 

۲. نحوه استفاده از عسل برای درمان آکنه صورت، پسوریازیس یا اگزما

اگر نارحتی‌های خاص پوستی رنج می‌برید، می‌توان از ماسک عسل برای درمان آن‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره درمان این نارحتی‌های پوستی با عسل بدانید، این است که باید حتما از عسل پاستوریزه نشده استفاده کرد. بسیار مهم است که شما از عسلی که هنوز حاوی باکتری‌های سالم و موثر باشد، استفاده کنید. استفاده از چنین عسلی سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به رفع التهاب و قرمزی کمک می‌کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از عسل برای درمان  پوست استفاده کنید، این است که را با سایر مواد مخلوط کنید. قبل از این حتما مخلوط را در یک قسمت کوچک از پوست استفاده کنید تا مطمئن شوید که دچار حساسیت نخواهید شد. اگر نسبت به عسل حساسیت دارید، به هیچ عنوان از این ماده برای پوست خود استفاده نکنید.

روش استفاده: عسل خام و دارچین، ترکیبی قدرتمند و آنتی اکسیدان برای پوست شما خواهد بود. سه پیمانه عسل و یک پیمانه دارچین را با هم مخلوط کنید و با استفاده از مایکرو ویو، آن را کمی گرم کنید. مخلوط را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس با استفاده از آب گرم صورتتان را بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید، از آن استفاده نکنید.

 

۳. نحوه استفاده از عسل برای محو شدن جای زخم

هماهنطور که گفتیم یکی از خواص عسل برای پوست، کمک به محو شدن جای زخم است. عسل به روند بهبودی بدن و محو شدن جای زخم آکنه کمک می‌کند. شما می‌توانید از اسم روی زخم‌ها استفاده کنید. آن را هر روز به صورت یک خمیر روی سطح زخم بگذارید. همچنین استفاده مرتب از عسل به عنوان یک ماسک صورت می‌تواند نتایج بسیار اثربخشی داشته باشد.

با این حال در نظر داشته باشید که مطالعات درباره توانایی‌های درمانی عسل محدود بوده و هنوز در حال انجام است. یک مطالعه نشان داده که عسل ممکن است برای درمان جای زخم ناشی از سوختگی یا بریدگی‌های عمیق، مناسب نباشد.

 

عوارض استفاده از عسل

اگر فکر می‌کنید به عسل حساسیت دارید، ابتدا مقداری از آن را روی ناحیه کوچکی امتحان کنید.

اگر فکر می‌کنید به عسل حساسیت دارید، ابتدا مقداری از آن را روی ناحیه کوچکی امتحان کنید.

عسل معمولا باعث بروز حساسیت نمی‌شود. اما اگر به هر کدام مواد زیر حساسیت دارید، از عسل خام استفاده نکنید:

  • گرده گیاهان
  • کرفس
  • سم زنبور

همیشه قبل از استفاده عسل را روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود.

 

سخن پایانی

خوصای عسل برای پوست بر کسی پوشیده نیست. عسل می‌تواند به عنوان درمانی برای آکنه، جای زخم و پوست خشک عمل کند. عسل خام نسبت به انواع عسل‌های دیگر گران‌تر است اما توجه کنید که نسبت به سایر لوازم آرایشی پوست برای صورت شما، بسیار ارزان‌تر است. پس تا زمانی که حساسیت به عسل نداشته باشید، دلیلی برای بهره نبردن از خواص عسل خام وجود ندارد.


با سایر روش‌های جوانسازی پوست آشنا شوید:

میکرودرم چیست و چه تاثیراتی بر پوست دارد؟

هایفوتراپی چیست؟ جوانی را به پوست شل شده صورت برگردانیم

هیدرودرم چیست و چگونه پوست شما را زیبا و جوان‌تر می‌کند؟

میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست شما دارد؟

پلاسما جت چیست؟ با جایگزین ارزان عمل‌های زیبایی آشنا شوید

 

امتیاز دهید
یک نظر برای "با خواص عسل برای پوست آشنا شوید" ارسال شده
  1. ساناز میرخانی گفت:

    مرسی خیلی جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *