با کویر ریگ جن ، مثلث برمودای ایران آشنا شوید

آسمانی پر ستاره، رمل‌های شنی، دریاچه نمک، سکوتی لذت بخش و… . این‌ها همه بخشی از زیبایی‌های کویری هستند. کویرهای ایران هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. بعضی از آن‌ها مناسب پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ای دارند، بعضی برای تفریحات کویری عالی هستند و بعضی دیگر هم مناسب آرامش و سکوت هستند.

در این بین کویری مثل کویر ریگ جن هم وجود دارد که به مثلث برمودای ایران مشهور است. کویری که به اسرارآمیزترین و ترسناک‌ترین کویر ایران مشهور است و بسیاری را به کام مرگ فرستاده. ظاهرا هر چه یک کویر رمزآلودتر و ترسناک‌تر باشد گردشگران ماجراجوی بیشتری را هم با تور کویر به خود جذب می‌کند. کویر ریگ جن علامت سوال‌های زیادی را برای بسیاری از افراد به وجود آورده. با ما همراه باشید تا سیری به کویر وهم انگیز و در عین خاص زیبا بزنیم.

کویر ریگ جن کجاست؟

کویر ریگ جن به خاطر داشتن باتلاق‌های بسیار به مثلث برمودای ایران مشهور است.

در کویر مرکزی ایران و در میان دو استان اصفهان و سمنان، کویری به وسعت ۳۸۰۰ کیلومتر مربع قرار گرفته که برای بسیاری منطقه‌ای رمزآلود و ناشناخته است.  این کویر فاقد هرگونه منابع آبی است و به همین دلیل برگزار کننده‌های تورهای کویر گردی استقبال زیادی از این کویر نمی‌کنند. در حالی که ماجراجویان و محققان زیادی به این کویر خاص علاقمند هستند و از این منطقه بازدید کرده اند. در کویر ریگ جن تپه‌های شنی بسیار زیادی مشاهده خواهید کرد که به خاطر وزش بادهای شدید مرتبا در حال جا به جایی هستند.

کویر ریگ جن به خاطر اتفاقات توجیه نشده و بی پاسخ زیادی که در این منطقه روی داده مشهور شده؛ بسیاری از ساکنان محلی این عقیده را دارند که این منطقه محل قتل و دفن بسیاری از موجودات زنده است . یکی از دلایل چنین عقیده‌ای  وجود باتلاق‌های خطرناک در این کویر است و می‌توانید مرگ را برا هر موجودی به ارمغان بیاورد. گرشگران کم تجربه در حین بازدید از این کویر باید بسیار محتاط باشند تا در گل و لجن باتلاق‌ها فرو نروند.

کویر ریگ جن با حیات بی‌گانه است. احتمالا شما در شعاع ۵۰ کیلومتری خود به جز همراهانتان هیچ موجود زنده‌ای نخواهید دید. در کویر به جز نمک، ماسه و باتلاق چیز دیگری نخواهید دید. کویر ریگ جن یک دشت فرسایش یافته است که تپه‌های ماسه‌ای هرمی شکل و برخان در سراسر آن پراکنده شده.

مسیر دسترسی ریگ جن

هرگر تنها به کویر ریگ جن نروید.

برای رسیدن به این کویر اسرارآمیز باید ابتدا خودتان را به شهرستان گرمسار و پارک ملی دشت کویر برسانید و از آنجا به جاده سنگ فرش ملک آباد رفته و به سمت کویر بروید. پیشنهاد می کنیم اگر دلتان برای دلهره و ترس تنگ شده و می خواهید به ریگ جن بروید حتما از جیپ های سبک استفاده کنید و کاملا مجهز باشید. هر لحظه ممکن است در این کویر گم شوید و بنابراین آب، غذا، وسایل لازم تا حداقل ۲۰ روز را هراهتان ببرید و نقشه را هم در سفر به این منطقه ی خطرناک فراموش نکنید.

نکته ی بعدی اینکه به هیچ عنوان تنهایی به آن سفر نکنید و حتما فرد بلدی را همراهتان ببرید. در ضمن بد نیست بدانید که قسمت جنوبی این کویر، باتلاقی تر از قسمت شمالی است و عبور از آن حتی با وسایل نقلیه در خیلی از موارد غیرممکن است پس مسیرتان را به سمت شمال آن کج کنید. با همه ی این اتفاقت کوچک و بزرگی که در این کویر می افتد، آسمان پر ستاره و بی نهایت زیبای این کویر را که چشم را تا همیشه به آن خیره نگه می دارد، نباید از یاد برد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *