چگونه بهترین تئاتر را انتخاب کنیم؟

تئاتر یکی از جذاب‌ترین نوع تفریح‌هاست و می‌تواند تبدیل به یک سرگرمی عالی برای شما بشود

تفریح بخش مهمی از زندگی بشر است. این روزها  با بیش از ۵۰ ساعت کار در هفته، مجبور می‌شویم تا دست کم چند ساعتی را هم به تفریح بگذرانیم، تا کمی از فشارهای معمول زندگی رها شویم.

به لطف پیشرفت زندگی شهری این روزها با هر بودجه‌ای می‌توان تفریح مناسبی پیدا کرد. فقط کافیست چند نفر را به عنوان همراه خود پیدا کنید تا یک تفریح اساسی را تجربه کنید. ولی در این بین هستند تفریحاتی که بتوان به تنهایی یا با تعدادمحدودی دوست انجامش داد. مثل بولینگ، سینما، گیم لندها، کافه گردی، بازدید از موزه‌ها و … . ولی  در این مقاله می‌خواهیم شما را با یک تفریح دیگر آشنا کنیم. تفریحی که در دنیا فوق العاده محبوب است و در ایران کمتر به آن توجه شده است. تئاتر دیدن.

تئاتر یکی از جذاب ترین و خاص ترین کارهاییست که می‌توانید در اوقات بیکاریتان روی آن حساب باز کنید. البته این را هم مد نظر داشته باشید که وقتی از نمایش حرف می‌زنیم منظورمان فقط  نمایش های کمدی نیستند.

روزانه در تهران بیش از شصت تئاتر به شکل حرفه ای و کلاسیک در سالن‌های مختلفی از جمله تئاتر شهر، خانه هنرمندان، تالار وحدت، تماشاخانه شهرزاد، تماشاخانه مستقل و …  برگزار می‌شوند. نمایش‌هایی که آثار نویسندگان مهم ادبیات نمایشی جهان از جمله شکسپیر، جرج برنارد شاو، ایبسن را به روی صحنه می‌برند یا نمایشنامه نویسندگان ایرانی را اجرا می‌کنند. حالا می‌خواهیم به شما بگوییم تئاتر دیدن را باید از کجا شروع کنید؟

از کجا بلیط تئاتر بخرم؟

این روزها چنیدین سایت معتبر وجود دارند که به شکل تخصصی در زمینه فروش آنلاین بلیط تئاتر فعالیت دارند. در این سایت‌ها می توانید لیست انواع نمایش‌ها را با توجه موضوع‌ها و عواملشان ببنید. و با توجه به ویژگی‌های مورد علاقتان  یک نمایش را انتخاب کنید و به تماشایش بنشینید.

تخفیفان به عنوان اولین سایت تخفیف گروهی، بستری را مهیا کرده تا بسیاری از نمایش‌ها و جنگ‌ های کمدی و خوب تهران را با تخفیف‌های بسیار ویژه و هیجان انگیز، به شما ارائه دهد. تا تنهایی یا در کنار دوستان به تماشای این تئاترهای زیبا بشینید.

از کجا بفهمم کدام تئاتر خوب است؟

اخیرا این سایت‌ها بخشی را اضافه کرده اند که مخاطبانشان نظرشان را راجع به نمایش بنویسند. در این بین هستند تماشاگران حرفه ای تئاتر که نظری اصولی و درست را بنویسند و راهنمای شما باشند.

همچنین با توجه به سالنی که نمایش در آن اجرا  می‌شود می توانید تصمیم بهتری بگیرید. سالن‌های معتبری مثل تئاتر شهر، خانه هنرمندان و تماشاخانه مستقل اصولا با توجه به سابقه درخشانی که دارند، به هر نمایشی اجازه اجرا نمی‌دهند.

کارگردانانی مثل حمید پور آذری، همایون غنی زاده، محمد مساوات، امیررضا کوهستانی و نویسندگانی مثل محمود استاد محمد، محمد چرمشیر، اکبر رادی، نغمه ثمینی و … اسم‌هایی هستند که بدون شک اثری فاخر و مناسب را تولید کرده‌اند و می‌توانید به اتکا اعتبار اسمشان، به تماشای آثارشان بنشینید.

حضور ستاره های سینما تاثیر مثبتی در کیفیت تئاتر دارد؟

حقیقت این است که این حضور می‌تواند هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی داشته باشد. حضور ستاره‌هایی همچون صابر ابر، نوید محمد زاده و پارسا پیروزفر اطمینانی مبنی بر خوب بودن تئاتر نمی‌دهد. و بعضی اوقات یک تئاتر دانشجویی می‌تواند هزاران برابر بهتر از آثار این هنرمندان باشد. اما یادتان باشد می‌توان حالت برعکس این قضیه هم اتفاق بیفتد.

پس حضور چهره  های معروف و مشهور در تئاتر الزاما  به معنای خوب بودن اثر نیست ولی حقیقت این است که دیدن بی واسطه این هنرمندان بر روی صحنه نمایش بعد از سال‌ها تماشایشان از قاب تلویزیون و سینما می‌تواند حس بینظیری باشد.

تئاتر کمدی

اگر اهل تئاتر های کلاسیک نیستید و علاقه دارید ساعاتی را که در سالن نشسته ای بی وقفه بخندید و یک شب سراسر شادی را تجربه کنید می توانید به سمت نمایش‌ها و نمایش های کمدی بروید. نمایش هایی که در اصطلاح به آن ها تئاتر لاله زاری می گویند.

در این گونه از نمایش‌ها که اصولا از لحاظ فنی و تکنیکی درجه کیفی پایین تری نسبت به نمایش‌های کلاسیک دارند، هر شب با حضور هزاران نفر در سالن های بزرگ کشور اجرا می شوند و خنده بر لبان بسیاری از هموطنانمان می آورند.

فکرش را بکنید نزدیک به دو ساعت لبریز از خنده خواهید بود و با حضور مطرح ترین دی جی های شهر در هر لحظه موقعیتی خنده دار در مقابلتان شکل خواهد گرفت. این نمایش‌ها اصولا بر خلاف سالن هایی که تئاتر کلاسیک اجرا می کنند دارای پارکینگ هستند و در اقصی نقاط شهر در حال اجرا هستند.

اگر نمی دانید دیدن تئاتر کمدی را از کجا شروع کنید همین الان به صفحه هنر و تئاتر تخفیفان بروید و ده ها پیشنهاد شگفت انگیز را با تخفیف های استثنائی تماشا کنید و خود و خانواده و دوستانتان به شبی سراسر خنده و هیجان دعوت کنید.

تماشاخانه های تئاتر در کجا واقع شده اند؟

اکثر تماشاخانه‌ها و سالن‌های معتبر تهران در مرکز شهر و مشمول منطقه طرح ترافیک هستند. اما جای شکرش باقیست که اکثر نمایش‌ها از ساعت ۱۹ به بعد اجرا می‌شوند و می‌توان با خودروی شخص هم به دیدن این نمایش‌ها رفت. اما ما پیشنهاد می کنیم یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یا از سرویس دهندگان آژانس اینترنتی استفاده کنید تا درگیر جای پارک و اتلاف وقت نشوید.

این روزها چه تئاتری را پیشنهاد می‌کنید؟

اگر این روزها قصد دیدن تئاتر را دارید می‌توانید روی چند گزینه فکر کنید. مثلا تئاتر می سی سی پی نشسته میمیرد به کارگردانی همایون غنی زاده و بازیگری ویشکا آسایش و بهرام افشاری این روز ها در تالار وحدت که در خیابان حافظ واقع شده در حال اجراست.

اثری که جز پرفروش ترین آثار سال های اخیر تئاتر ایران است و نام‌های درخشانی در آن حضور دارند. یکی از مزیت‌های مهم تالار وحدت ظرفیت زیاد مجموعه است که شانس شما برای  تهیه بلیط را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از نمایش‌های محبوب این روزها نمایش موزیکال بینوایان به کارگردانی حسین پارسایی است. این نمایش که بر اساس رمان ویکتور هوگو نوشته شده و بازیگران مجبوبی چون پارسا پیروز فر، نوید محمدزاده، پری ناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا و اشکان خطیبی در آن ایفای نقش می‌کنند.

سالن مجلل تهران رویال هال که در هتل اسپیناس پلاس واقع شده این روزها میزبان اثری بینظیر است که بیش از سیصد بازیگر دارد و احتمال تبلیغاتش را بر روی بنر های شهری دیده اید. برای تهیه بلیط این نمایش ها می توانید با جستجویی ساده در اینترنت، سایت های فروش بلیط را پیددا کنید و دقیقا صندلی مورد نظرتان را برای تماشای نمایش بخرید.

سخن پایانی

در پایان از شما دعوت می کنیم عزیزانتان را دعوت کنید به تماشای تئاتر. تئاتر یکی از  خاص  ترین هنرهای بشر است و این روز‌ها یکی از بی‌نظیرترین تفریح‌های موجود در تهران به شمار می‌رود.

لذت تماشای کاراکترهای نمایشی در چند متری و جو بینظیر سالن، هر کسی را به وجد می‌آورد. مقاله را با جمله‌ای از پیتر شومان کارگردان شهیر آلمانی تمام می‌کنیم که می گوید: تئاتر ضرورت است. چیزی شبیه نان.

مشاهده پیشنهادهای تئاتر و هنر در تخفیفان

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *