مقاصد گردشگری در تابستان: ۴ مقصد شگفت انگیز برای سفر در مرداد

مقاصد گردشگری در تابستان: 4 مقصد شگفت انگیز برای سفر در مرداد

مقاصد گردشگری در تابستان با وجود گرمای هوا کم نیستند. مرداد گرم‌ترین فصل سال است و شاید به همین دلیل خیلی‌ها فکر می‌کنند که موقع مناسبی برای سفر نیست. ولی اگر بدانید که کجا باید بروید و از چه جاهایی دیدن کنید، مرداد تبدیل یکی از ماه‌های خوب برای سفر می‌شود. در ادامه لیستی از مناطق خنک ایران آورده‌ایم که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان هستند.

در ادامه با مجله تخفیفان همراه باشید تا به بررسی ۴ مقصد شگفت انگیز برای سفر در مرداد بپردازیم و همچنین برای اطلاع از آخرین تخفیف‌های تور یک روزه به سایت اصلی تخفیفان مراجعه کنید. همچنین اگر قصد تفریح در تهران را دارید مقاله تفریحات مهیجی که در تهران میتوانیم داشته باشیم را مطالعه کنید.

ماسال

ماسال

ماسال

ماسال در همه فصول سال یکی از مقاصد گردشگری است. ماسال با پدیده اوقیانوس ابرش معروف شده. تصور کنید در یک مکان ایستاده‌اید و از زیر پایتان تا جایی که چشم‌ها قادر به دیدن هستند، مملو از ابر است. حس آرامش و لذتی که در دیدن این پدیده وجود دارد واقعا کم‌نظیر خواهد بود. ماسال شهری در گیلان است و خاطر طبیعت دست نخورده آن در ایران معروف است. ماسال همجوار کوه‌های تالش است و جالب است که بدانید ماسال به معنی کوه وار یا کنار کوه است. ماسال به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم شده.

ماسال به اقیانوس ابر جذابه‌های طبیعت گردی دیگر جذابی دارد. شهرستان ماسال ۱۷ غار دارد که شگفت‌ انگیزترین آن غار آویشوی است که در شاندرمن واقع شده. غار آویشوی با ۷۵ میلیون سال قدمت و با ستون‌های بسیار زیبای آهکی، گردشگران را متحیر می‌کند.

در ماسال می‌توانید از مناطقی مانند منطقه باستانی اسب ریسه که به خاطر غارها و صخره‌های بلندش مشهور است یا دشت النزه، گیله سرا، منطقه جنگلی طاسکو و… از مناطقی است که می‌توانید دیدن کنید.

اگر از گرمای مرداد و تابستان خسته شده‌اید می‌توانید به ماسال سری بزنید و هوای خنک لذت ببرید و نگران اقامت در ماسال نباشید. ویلا در ماسال به خوبی پیدا می‌شود بخصوص ویلاهای جنگلی در ماسال که نماهای خوبی از کوه‌های اطراف به شما می‌دهند.

سرعین، اردبیل و آستارا

سرعین، اردبیل و آستارا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان!

سرعین اردبیل آستارا

جادوی طبیعت در این ناحیه از ایران فوق العاده است و تا می‌توان باید از آن لذت برد. سرعین، اردبیل و آستارا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تابستان است. این سه شهر یکی دقیقا در یک راستا قرار دارند و هر یک دیگری را کامل می‌کند.

می‌توانید از سرعین شروع کنید، به اردبیل برسید و در نهایت در آستارا و در کنار دریای خزر سفر خود را به پایان برسانید و در آخر هم بگویید که هم از جاذبه‌های طبیعی دیدن کرده‌اید و هم از جاذبه‌های تاریخی و البته خرید هم کرده‌اید.

سرعین در زبان ترکی به معنی “محل خنک” است و به خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم فراوان هر سال در تابستان از مسافران داخلی و خارجی بسیار زیادی پذیرایی می‌کند به طوری که در سرعین حدود ۲۵۰ هتل، هتل آپارتمان و مهمانسرا وجود دارد.

چشمه‌های آبگرم در سرعین به وفور وجود دارد که معروف‌ترین آن آب گرم سبلان است. آب گرم سبلان بزرگ‌ترین چشم آب گرم خاورمیانه با خاصیت درمانی است. آب گرم سبلان با امکاناتی نظیر استخر‌های سرپوشیده، وان‌های تک نفره، سونا خشک و بخار در داخل شهر سرعین تسهیلات ویژه‌ای را برای علاقمندان به چشمه‌های آبگرم فراهم کرده. یکی دیگر از جاذبه‌های آناهیتا است.

مقاصد گردشگری در تابستان: 4 مقصد شگفت انگیز برای سفر در مرداد

مقاصد گردشگری در تابستان: ۴ مقصد شگفت انگیز برای سفر در مرداد

با توجه با کاوش‌ها و وسایل باستانی یافت شده در تپه آناهیتا، قدمت آن به هزاره اول و دوم پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. در آن زمان معابدی برای عبادت و انجام فرایض دینی زرتشتیان وجود داشته است.

اردبیل از لحاظ آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار معروف است. اردبیل در مسیر جاده ابریشم بوده و از قدیم رونق اقتصادی داشته و یکی از شهرهای مهم ایران است. اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی دمای آن به بالای ۸.۵ درجه سانتی گراد نمی‌رسد.

دشت‌های اطراف اردبیل دل‌ربا است و کمپ زدن در این دشت‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های کمپینگ شما خواهد بود. دریاچه شورابیل در خود اردبیل است. آب این دریاچه به حدی شور است که نام آن را شورابیل گذاشته‌اند.

دریاچه شورابیل طولانی‌ترین مسیر پیاده روی در کشور است. از دیدنی‌های اردبیل می‌توان از آرامگاه شیخ صفی‌‌الدین اردبیلی، موزه چینی خانه اردبیل، پل هفت چشمه‌ (داش کسن) اردبیل، محوطه باستانی قلعه خسرو و بازار بزرگ اردبیل نام برد.

آستارا همیشه خوش آب و هوا و یکی از مقاصد گردشگری در تابستان است. آستارا به خاطر سواحل زیبای صدفش شناخته می‌شود. این سواحل بکر و دست نخورده هستند و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

از مهم ترین آثار و جاذبه های آستارا می توان به قلعه شیندان، قلعه تک آغاج، بقعه پیرقطب الدین، بقعه شیخ تاج‌الدین محمود خیوی، بقعه سیدمحمد دوست، امامزاده ابراهیم و قاسم، مسجد جامع آستارا، آبشارلاتون، خانه‌هایی با بام‌های سفالین در کنار مرداب آستارا، تالاب استیل، خانه‌ای روستایی در آستارا و… اشاره کرد.

کیش

کشتی یونانی در کیش

کشتی یونانی در کیش

در اینکه کیش در تابستان بسیار گرم است شکی نیست ولی با این حال کیش فرق دارد و نمی‌توان به سادگی از فرصت آب بازی در خلیج فارس گذشت. کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تابستان است به طوری که ۲ میلیون نفر در سال از این جزیره دیدن می‌کنند.

کیش جزیره‌ای کوچک است که با سیاست‌گذاری و برنامه ریزی صحیح به یک ناحیه توریستی زیبا تبدیل شده است. جشنواره تابستانی کیش هر سال و با هدف معرفی ظرفیت‌‎های جزیره مرجانی کیش برگزار می‌شود و مسئولین برگزاری این جشنوراه با ارائه کارت‌های هدیه به خانواده‌ها سعی می‌کنند تا بخشی از هزینه سفر خانواده‌ها را تامین کنند.

تفریح در جزیره کیش زیاد و لذت بخش است که محبوب‌ترین آن‌ها تفریح‌های دریایی است. جت اسکی، ماهی‌گیری، اسکی روی آب، غواصی و .. از جمله تفریح‌های دریایی محبوب در جزیره کیش است. یکی از جدیدترین تفریحات دریایی کیش استفاده از تم پارک آبی اوشن است و با ۴ استخر شنا، ۱۳ راید، رستوران، کافی شاپ و … بسیار هیجان انگیز است.

البته تفریحات کیش فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود. کیش  آثار باستانی و مکان‌های دیدنی هم دارد که از آن‌ها می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، نمایشگاه خزندگان و شهر باستانی حریره نام برد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

سواحل آرام جزیر کیش ماسه‌ای و مرجانی است. آب‌های زلال خلیج فارس این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که به تماشای موجودات آبزی و جلبک‌های خاص کف دریا بشینید. به همین منظور قایق‌هایی با کف و جداره‌های شیشه‌ای طراحی شده‌اند منظره‌هایی زیباتر را به شما نشان دهند. تور کیش در ماه مرداد طرفداران زیادی دارد و تخفیف‌ ها و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

چهارمحال بختیاری

سفر به در مرداد ماه

طبیعت چهارمحال بختیاری

کسانی که اهل طبیعت گردی هستند نباید سفر به چهارمحال بختیاری را از دست بدهند. حتما دلیلی بوده که عشایر، این منطقه را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند. با سفر به چهارمحال بختیاری از طبیعتی لذت خواهید برد که مانند آن وجود ندارد. شهرکرد، مرکز استان چهارمحال بختیاری مرتفع‌ترین مرکز استان استان در ایران است. آب و هوای معتدل شهرکرد که با طبیعتی مجذوب کننده این ناحیه ادغام شده، باعث شده تا این منطقه را برای سفر به شما پیشنهاد کنیم.

طبیعت دست نخورده پارک جنگلی پروز در ۵۰ کیلومتری لردگان با درخت‌های سر به فلک کشیده، شالیزارها و چشمه‌های طبیعیش آنقدر زیباست که ارزشش را که فقط برای دیدن این پارک به چهارمحال بختیاری سفر کنید. تالاب گندمان و تالاب چغاخور یکی از بهترین ناحیه‌ها برای تماشای پرندگان و لذت بردن از جادوی طبیعت است.

چهارمحال بختیاری آثار باستانی زیبایی هم دارد. در این استان قلعه‌های تاریخی و بسیاری وجود دارد. قلعه دزدک شاید زیباترین آن‌ها باشد و در عهد قاجار ساخته شده. جاب است بدانید که علامه دهدا در طول اقامت شش ماهه خود در این قلعه ایده نوشتن لغتنامه به ذهنش خطور کرد.

قلعه جونقان نیز در زمان مشروطیت پایگاهی برای مشروطه خواهی بوده. از دیگر جاذبه‌های تاریخی می‌توان به پل جونقان، کاروان‌سرای خان اوی، موزه باستان شناسی و خانه ستوده چالشتری نام برد. چهارمحال بختیاری می‌تواند یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در تابستان باشد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *