متل قو کجاست؟

متل قو سال‌هاست که تبدیل به مقصدی پرطرفدار در شمال کشور شده.

متل قو، محبوب‌ترین مقصد گردشگران در شمال ایران به شمار می‌رود. این شهر زیبا امکانات بسیاری برای گردشگری دارد. اگر قصد دارید به شمال ایران بروید و می‌خواهید در ساحل بشینید، استراحت کنید و موج‌های دریا را تماشا کنید یا به پیاده روی در جنگل یا حتی شنا بروید، متل قو بهترین مقصد شما خواهد. در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم متل قو کجاست و با رفتن به این شهر بسیار زیبا، چه چیزهایی در انتظار شما خواهد بود و شما را با جاهای دیدنی متل قو آشنا کنیم.

تور شمال

متل قو کجاست؟

سلمان شهر که آن را معمولا با نام «متل قو» می‌شناسند، یکی از شهرهای شهرستان عباس آباد در مازندران است. متل قو از غرب به تنکابن و از شرق به چالوس و از جنوب به رشته‌ کوه‌های البرز و کلاردشت منتهی می‌شود. زبان مردم این شهر مازندرانی است.  این شهر را به جرات می‌توان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در شمال ایران دانست. بسیاری متل قو را به عنوان مقصدی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات انتخاب می‌کنند. این شهر از امکانات مجهزی مانند هتل، ساحل، تفریحات آبی و… برخوردار است. همینطور وجود سواحل بسیار زیبا و جنگل‌هایی که دسترسی بسیار راحتی دارند، از دلایل رونق گردشگری در این شهر خاص است.

حتما بخوانید: نمک آبرود کجاست؟ آشنایی با تمام جاذبه های گردشگری نمک آبرود

جاذبه‌های تفریحی و دیدنی در متل قو

متل قو شهری زیبا با امکاناتی مجهز است.

متل قو شهری زیبا با امکاناتی مجهز است.

متل قو هم از نظر جاذبه‌های تفریحی و هم از لحاظ جاذبه‌های طبیعی یکی از شهرهای خاص شمال ایران است. پروژه قو الماس خاورمیانه جذابیت این شهر را چند برابر کرده. وجود معتبرترین برندهای پوشاک و الکترونیک در دنیا و همینطور  تفریحات آبی بسیار جذاب، متل قو را تبدیل به یک شهر عالی برای خرید و تفریح کرده است. شما می‌توانید نیازهای مختلف پوشاک خود را ارزان‌تر از تهران خریداری کنید.

سواحل متل قو اما جذاب‌ترین قسمت این شهر است. سواحل ماسه‌ای تمیز و پوشیده از صدف‌های زیبا دلیل اصلی سفر به شهر است. رستوران و لانج‌های بسیاری در کنار ساحل تهیه شده و شما می‌توانید در کنار این ساحل‌ها بشینید یا قدم بزنید و از دریا لذت ببرید. همینطور در کنار این سواحل، تفریحات آبی بسیاری تدارک دیده شده. اسکی روی آب، والیبال ساحلی، قایق‌های تندرو، پاراسل، پاراسیلینگ، هاورکرافت و جت اسکی از جمله این تفریحات هستند که به‌خصوص در تابستان محبوبیت بسیاری دارند.

متل قو طبیعت فوق‌العاده‌ای هم دارد. این منطقه دسترسی بسیار خوبی به جنگل‌های شمال ایران دارد. جنگل تیلا نزدیک‌ترین جنگل به این شهر است. در وسط این جنگل رودخانه‌ای عبور می‌کند که به جذابیت آن افزوده است. آب این رودخانه بسیار کم عمق است و می‌توانید سلفی‌های بسیار زیبایی در کنار این رودخانه بگیرید.

غار آبی دانیال در نزدیکی سلمان شهر یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است. این غار، دومین غار آبی بزرگ ایران به حساب می‌آید. انواع استالاگمیت و استالاکتیت زیبایی این غار را دوچندان کرده. به همه جای این غار نمی‌توانید سفر کنید چون یک صخره‌نورد و شناگر ماهر باشید. حتما برای بازدید از غار آبی دانیال یک جفت کفش اضافه به همراه داشته باشید با از صندل‌های مخصوص استفاده کنید.

حتما بخوانید: با جاذبه های تفریحی متل قو آشنا شوید

بهترین فصل سفر

هر چهار فصل سلمان شهر زیبا و متفاوت است.

هر چهار فصل سلمان شهر زیبا و متفاوت است.

هر فصلی از شمال ایران زیبایی خاص خود را دارد. بهترین زمان سفر به متل قو به طور سنتی از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه است. بهترین فصل سفر به متل قو در بهار است. آب و هوای بسیار مطلوب و خنک بهاری به همراه شکوفه‌های بهار نارنج زیبایی خاصی به این منطقه داده است. در تابستان هوای این منطقه بسیار خنک‌تر از سایر شهرهای گرم ایران است و به همین دلیل گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند.

متل قو در پاییز و زمستان هم زیباست. طبیعت این منطقه در این فصول با رنگ‌هایی متنوع و زیبا، حس و حال خاصی دارد. اگه سرما را می‌توانید تحمل کنید، متل قو می‌تواند مقصدی شگفت‌انگیز برای سفر در فصل‌های سرد سال باشد.

حتما بخوانید: ۵ مکانی که حتما در سفر به رامسر باید ببینید

مسیر دسترسی

شما از سه جاده هراز، چالوس و اتوبان قزوین می‌توانید به راحتی به این شهر برسید.

شما از سه جاده هراز، چالوس و اتوبان قزوین می‌توانید به راحتی به این شهر برسید.

همانطور که گفتیم، متل قو بخشی از شهرستان عباس آباد است. فاصله تهران تا متل قو از جاده چالوس ۲۱۶ کیلومتر است. برای رفتن به متل قو از تهران می‌توانید از جاده چالوس، جاده هراز و اتوبان قزوین استفاده کنید. در زیر مسیرهایی که می‌توانید برای دسترسی به این منطقه استفاده کنید را آورده‌ایم:

  1. جاده چالوس، چالوس، سلمان شهر
  2. اتوبان قزوین رشت، رشت، لاهیجان، رامسر، سلمان شهر
  3. جاده هراز، محمود آباد، چالوس، سلمان شهر

با طبیعت‌های جذاب مازندران بیشتر آشنا شوید:

دریاچه الیمالات کجاست؟ با زیباترین دریاچه مازندران آشنا شوید

دریاچه چورت کجاست؟ آرامش و زیبایی در دل مازندران

مرداب هسل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به مرداب هسل

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *