چگونه بدون ترس از کرونا و با خیال راحت غذا سفارش دهیم؟

از زمان شیوع ویروس کرونا، توصیه شده که در خانه بمانیم و ارتباطات حضوری خود را قطع کنیم. اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دوران قرنطینه، غذاست.

درست است که تهیه غذا در خانه تجربه‌ای بسیار جذاب است، اما گاهی اوقات دلمان برای غذاهای خوشمزه رستوران‌ های تهران تنگ می‌شود. در حال حاضر اکثر رستوران‌ها کار خود را به صورت ارسال با پیک و یا بیرون‌بر ادامه می‌دهند. ابتدا این نکته را باید بدانید که به طور کلی، غذا به تنهایی باعث انتقال ویروس نمی‌شود. اما موارد دیگری وجود دارد که باید در زمان سفارش غذا به آن‌ها را رعایت کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به همه نگرانی‌های و سوال‌های شما درباره سفارش غذا در زمان شیوع کرونا پاسخ دهیم.

آیا سفارش و ارسال غذا در زمان شیوع کرونا خطری ندارد؟

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به صورت کاملا واضح بیان کرده که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی وجود ندارد. این مرکز همچنین خاطرنشان می‌کند که این ویروس از طریق قطرات تنفسی از شخص به فرد دیگر سرایت می‌کند. اما مواد غذایی ممکن است بی‌خطر باشند. ولی تکلیف بسته‌بندی چه می‌شود؟ بسیاری از مردم نگرانند که این ویروس می‌تواند از سطوح و اشیا آلوده منتقل شود. به خصوص از زمانی که تحقیقات مجله پزشکی نیو انگلستان این موضوع را ثابت کرد که این ویروس می‌تواند روزها روی اشیا دوام بیاورد.

محققان پیشنهاد می‌کنند که اقدامات احتیاطی و اضافی را برای محافظت از خود در برابر بسته‌بندی و ظروف غذایی که به داخل خانه می‌آوریم، در نظر بگیریم. جوزف جی. آلن یکی از محققان دانشگاه هاوراد در این مورد می‌گوید:

در دنیای اپیدمیولوژیک، ما یک مدل مفید برای فکر کردن در مورد روش انتقال این ویروس داریم. به این مدل به عنوان برش‌های یک کیک فکر کنید. برای اینکه بیماری منتقل شود، همه برش‌های یک کیک کامل باید در کنار هم قرار بگیرند. راننده بیماری که روی بسته‌بندی غذا عطسه یا سرفه می‌کند. ذرات ویروسی که روی بسته‌بندی منتقل شده و پس از گذشت یک زمان بسیار کوتاه، شما همان نقطه از بسته‌بندی غذا را که ذرات تنفی ناشی از عطه روی آن قرار گرفته لمس می‌کنید و سپس قبل از شستن دست‌ها، صورت یا دهان خود را لمس می‌کنید.

چطور خیالمان راحت شود؟

اما چطور می‌توان خیال خودمان را راحت کنیم و با آسودگی خاطر از غذای خود لذت ببریم؟

وقتی یک وعده غذایی را از رستوران به خانه می‌آورید، باید مواد غذایی را بسته‌بندی و ظروف آن خارج کرده و روی یک ظرف تمیز خانگی قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید از دستکش برای باز کردن بسته‌بندی و ظروف استفاده کنید. بلافاصله پس از خارج کردن غذا از بسته‌بندی، بسته‌بندی را دور بیندازید. قبل از صرف غذا، شستن دست‌ها را فراموش نکنید. شما باید حتما دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید. اگر صابون و آب گرم ندارید، استفاده از یک مایع دعفونی کننده دست با حداقل ۶۰ درصد الکل کفایت خواهد کرد.

همچنین برای اطمینان بیشتر تمامی سطوحی که بسته‌بندی غذا آن را لمس کرده، تمیز و ضد عفونی کنید.

در زمان شیوع ویروس کرونا، حتی در زمانی که خودتان غذا درست کرده‌اید، تا پایان صرف غذا به هیچ عنوان صورت خود را لمس نکنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

رعایت فاصله اجتماعی یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا است. فاصله شما اشخاص دیگر باید حداقل دو متر باشد. چه در زمان ارسال غذا و چه در زمانی که در رستوران غذا سفارش می‌دهید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید. در زمان ارسال غذا می‌توانید از راننده پیک موتوری درخواست کنید که غذا را پشت در خانه بگذارد تا از تماس مستقیم جلوگیری کنید.


این مطالب را هم بخوانید:

چگونه از فرزندان خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟

چطور خانه و وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنیم؟

دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای مراقبت و نگهداری از بیماران مشکوک به کرونا در خانه

چگونه از خودمان در مقابل کرونا محافظت کنیم؟

امتیاز دهید
یک نظر برای "چگونه بدون ترس از کرونا و با خیال راحت غذا سفارش دهیم؟" ارسال شده
  1. مهدی گفت:

    عالی.
    یکی از نگرانیهای هممون اینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *