چگونه با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی خود را در عرض چند دقیقه راه‌ اندازی کنیم؟

امروزه فرهنگ خرید اینترنتی به خوبی در بین مردم جا افتاده است و فروشگاه‌های زیادی هستند که از این راه کسب درآمد اینترنتی دارند. شما هم با کمترین هزینه و در عرض چند دقیقه می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. برای داشتن فروشگاه اینترنتی، شما اصلا نیاز نیست که برنامه نویسی بدانید و تنها با وردپرس، که یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان است، می‌توانید براحتی یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای داشته باشید.

 

چگونه از طریق وردپرس وبسایت خود را راه‌اندازی کنیم؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل متن باز بودن و امکانات زیادی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده، پیشرفت بسیار زیادی داشته است و منابع بسیار زیادی به آموزش وردپرس پرداخته‌اند؛ به همین دلیل یادگیری آن بسیار ساده و بدون هزینه می‌باشد. حال در اینجا پیشنیازهای مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی از طریق وردپرس را به شما ارایه داده خواهد شد:

  1. برای شروع به یک دامنه که همان آدرس سایت (example.com) می‌باشد، نیاز دارید که می‌توانید از شرکت‌های ارایه دهنده هاست و دامنه، تهیه کنید.
  2. در مرحله دوم شما باید یک هاست وردپرس تهیه کنید. هاست یک محیط یا حافظه مجازی است که وبسایت بر روی آن قرار می‌گیرد. شما این سرویس را هم می‌توانید از طریق شرکت‌های ارایه دهنده هاست تهیه کنید.
  3. در مرحله سوم شما باید یک قالب وردپرس برای وبسایت خود انتخاب کنید. این قالب‌ها به دو صورت رایگان و پرمیوم ارایه می‌شوند و در میزان امکانات و ارایه بروزرسانی‌ها تفاوت دارند. این قالب‌ها بسته به نوع کسب و کار شما، در چندین دسته بندی مانند: فروشگاهی، شرکتی، خبری و… ارایه می‌شود.

 

بعد از تهیه این پیشنازها باید شروع به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کنید.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی از طریق وردپرس چگونه است؟

در این مرحله ما دامنه و هاست و قالب خود را انتخاب کردیم و باید اقدام به راه اندازی وبسایت کنیم. شما باید دامنه خود را به هاست خریداری شده متصل کنید (برای این کار از پشتیبان هاست کمک بگیرید) و سپس وردپرس را از مخزن آن به آدرس wordpress.org به صورت کاملا رایگان دانلود کنید و آن را در پوشه Public_html آپلود یا بارگذاری کنید و سپس عملیات نصب وردپرس را آغاز کنید.

این پایان کار نیست و اکنون برای داشتن فروشگاه اینترنتی باید یک افزونه وردپرس که مخصوص این کار است را بر روی وردپرس نصب کنید تا امکانات آن برای شما فعال شود. افزونه‌ها ابزاری برای افزایش امکانات سیستم وردپرس می‌باشد که می‌توان آن‌ها را از مخزن وردپرس دانلود کرد. برای داشتن فروشگاه اینترنتی در وردپرس شما نیاز به افزونه رایگان ووکامرس دارید.

منابع ایرانی و خارجی زیادی هستند که آموزش ووکامرس را به صورت رایگان ارایه می‌کنند و این می‌تواند یک دلیل قانع کننده برای انتخاب افزونه ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد.

بعد از نصب و راه اندازی ووکامرس، در آخر باید قالب خود از منوی نمایش > پوسته‌ها، روی سایت نصب کنید و شروع به قرار دادن محصول برای فروش در وبسایت خود کنید.

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای داشتن یک درآمد بسیار بالا

همه ما می‌دانیم که از طریق فروش اینترنتی چه درآمد بسیار بالایی می‌توان داشت. شما نیز با سیستم مدیریت محتوای وردپرس در عرض چند دقیقه، بدون برنامه نویسی‌های پیچیده و با کمترین هزینه‌ای، می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و از این طریق درآمد بسیار بالایی کسب کنید و به موفقیت برسید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *