بهترین بازی های گروهی برای سرگرم شدن در قطار

بازی بلادریچ - سرگرمی در قطار

سفر با قطار مزیت‌های زیادی دارد. قطار امن است و کمترین میزان تصادفات را مابین سایر وسایل حمل و نقل عمومی دارد و همچنین از  سردرگمی و گم کردن راه در آن خبری نیست و از آن گذشته راحت‌تر از وسایل نقلیه دیگر است. در قطار می‌شود بین واگن‌ها راه رفت و به پاها کمی استراحت داد، منظره بیرون را تماشا کرد، می توان استراحت کرد و خوابید و یا با هم کوپه‌ای‌ها معاشرت کرد. بازی های گروهی از دیگر گزینه های مطلوب برای سرگرم شدن در قطار است

راه طولانی آدم را خسته و کلافه می‌کند و باعث می‌شود مسافران برای رسیدن بی تاب شوند. ولی در قطار می توان سرگرمی های مختلفی برای خود فراهم کنیم و درصد کلافگی را به حداقل رسانیم. بعضی افراد عقیده دارند که سفر با قطار بهترین فرصت برای کتاب خواندن است. برای این دسته همراه بردن کتاب و مجله بسیار مفید است. در صورتی که با هم کوپه‌ای ها آشنایی ندارید و تنها مسافرت می کنید می‌توانید باب صحبت را با آنها باز کنید.

اگر جزو دوست داران طبیعت هستید، برخی از تورهای یک روزه یا تور چند روزه برای سفر خود از قطار استفاده می‌کنند پس این فرصت را برای قدم زدن در راهروهای قطار و تماشای طبیعت بیرون را از دست ندهید. بعضی مناطق پوشش گیاهی حیرت‌انگیزی دارند که معمولا بهترین نقطه برای تماشای این مناطق، پنجره های قطار است. اگر به صورت گروهی مسافرت می کنید و قصد دارید از لحظاتی که در قطار هستید بهترین استفاده را بکنید پیشنهاد ما به شما بازی های گروهی در قطار است.

بازی مافیا

بازی مافیا

اولین بازی که قصد داریم به شما معرفی کنیم و احتمالا با آن آشنایی دارید بازی مافیا است. مافیا یک بازی جدی و فکری و در عین حال بسیار هیجان انگیز است. برای پیروز شدن در این بازی باید تلفیقی از روانشناسی و دقت تحلیل وموشکافی منطقی را به کار ببرید.

بازی مافیا متشکل از ۲ تیم است، تیم اقلیت مافیا که از نقش یکدیگر آگاه هستند و تیم اکثریت که شهروندان یا پلیس نامیده می شود و از نقش های یکدیگر آگاه نیستند. نقش های بازی به وسیله مجری (گاد) بازی تقسیم شده و هر بازیکن نقش خاصی دارد که با توجه به نقش خود می باید در بازی حضور پیدا کند

بیشتر بخوانید: اتاق فرار چیست و چرا باید برای یک بار هم شده بازی کنیم؟

نحوه بازی مافیا

بازی در ۲ فاز روز و شب انجام میشود. در طول شب، نقش دار های بازی با توجه به نقش خودشون فعالیت لازم را انجام می دهند. در فاز روز تک تک بازیکنان صحبت میکنند، تا با توجه به صحبت های سایر بازیکنان، اعضای تیم مافیا را شناسایی کنند. در صورت توافق اکثریت بازیکنان در رای گیری، در هر روز بازی یک نفر از در بازی حذف شده، و نقش ایشان از طرف گاد یا مجری بازی اعلام خواهد شد.

در زمان شب به صورت عمومی هیچ کار خاصی انجام نمی شود و نقش هایی که در فاز شب تاثیرگذار هستند، به دستور گاد، پیام های شخصی خود را به گاد می دهند و نقش خود را انجام می دهند. همچنین یک شخص توسط گروه مافیا کشته می شود. گاد بعد بررسی پیام ها، اتفاقاتی که باید اعلام شود و کسانی که در فاز شب کشته شدند را به اطلاع تمام بازیکنان می رساند و بعد دوباره فاز روز برگذار می شود.

هدف در این بازی زنده ماندن تا پایان بازی است، ولی این کار با وجود نقش های مختلف بازی از جمله دان، دکتر، کاراگاه، تک تیر انداز و دیگر نقش ها به راحتی امکان پذیر نیست.

این تکرار فاز روز و شب تا زمانی ادامه پیدا می کند که یا تمام مافیا ها کشته شده و از بازی حذف شوند و در این صورت پلیس ها یا همان شهروندان به عنوان برنده اعلام می شوند. و در صورتی که تعداد مافیا با تعداد پلیس ها برابر شود تیم مافیا به عنوان برنده اعلام می شود.

بازی مونوپولی

بازی گروهی مونوپولی

بازی بعدی که قصد معرفی آن را داریم بازی مونوپولی است. مونوپولی که در ایران به نام ایروپولی و روپولی هم شناخته می‌شود. واژه مونوپولی از دو واژ مونو (به یونانی: mono، به مفهوم تنها) و پولی (به یونانی: poly، به مفهوم فروش) ساخته شده است.

مونوپولی در واژه به معنای انحصارگری است. موضوع بازی مونوپولی تلاش بازیکن‌ها برای در دست گرفتن انحصاری خانه‌های خاص در زمین بازی است.

این بازی با کارت‌ها، مهره‌ها، سه عدد تاس و یک صفحه‌ی بازی لحظات خوشی را برای دو تا شش نفر به‌همراه خواهد داشت. این بازی با حداکثر شش مهره برای دو تا شش نفر طراحی شده است.

در ابتدا به ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان جهت آماده‌سازی صفحه نیاز بوده و با شروع بازی به طور متوسط ۱ تا ۴ ساعت بازی طول می‌انجامد و هدف در بازی تصاحب خانه‌ها و اموال بیشتر است که با استراتژی مدیریت منابع با مهارت مذاکره باید به دست آید.

این بازی دارای یک صفحه به ابعاد ۵۰/۵×۵۰/۵ سانتی‌متر بوده و از شش مهره‌ی اصلی برای دو تا شش بازیکن بهره می‌برد.

هر بازیکن با استفاده از تاس و کارت‌های بازی شانس‌هایی را به دست می‌آورد تا بتواند پول و خانه‌های بیشتری را بدست آورد همانطور که از اسم بازی هم پیداست برنده در بازی به سرمایه‌داری و انحصارگری در خرید و فروش رسیده و قدرت اقتصادی را در دست می‌گیرد.

بازی گروهی بلادریج

بازی بلادریچ - سرگرمی در قطار

یکی دیگر از بازی هایی که در طول مسافرت می توان از آن لذت برد بازی بلادریج است. در بازی بلادریج هر بازیکن مسئول کنترل یکی از قبایل وایکینگ ها به همراه جنگجویان، کشتی ها و رهبر مربوط به آن است.

طبق پیشگویی اجداد شما آخرالزمان نزدیک است و اینک آخرین شانس وایکینگ ها برای رسیدن به سرزمین امن Valhalla پیش روی شماست‌. طبق آیین وایکینگ ها روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. شما باید به سرزمین های اطراف حمله کرده و غنیمت جمع کنید، دشمنانتان را در نبردی حماسی به زانو درآورید، قبیله خود را بزرگتر کنید و مثل یک وایکینگ واقعی اگر لازم بود در راه رسیدن به افتخار برای  قبیله از جان خود دست بکشید.

نحوه بازی بلادریج

بازی به سه دوره تقسیم می شود و بیشتر زمان و استراتژی بازی به مدیرت و استفاده بهینه از کارت های بازی اختصاص می یابد. قدرت های شما که در بازی از آنها با عنوان هدیه خدایان نام برده می شود شامل مواردی از قبیل افزایش قدرت وایکینگ ها و استراتژی های انحرافی و گمراه کننده در نبرد، افزایش قابلیت های قبیله و کمک طلبیدن از موجودات اساطیری در افسانه های کهن اسکاندیناوی است.

بازی شامل ماموریت های گوناگونی می شود. این ماموریت ها توسط خدایان افسانه های وایکینگ ها به شما محول شده و پاداش هر کدام به نوعی سبب افزایش قدرت شما و نزدیکتر شدن به هدف اصلیتان می شود.

بازیکنان باید به دقت برای حرکات و روند بازی خود برنامه ریزی کنند و به موازات آن کاملا بر بازی حریفان نظارت کرده و در لحظه مناسب آمادگی تغییر در استراتژی خود را داشته باشند. به همین دلیل هیجان بازی بسیار بالا است. همچنین نکته جالب بازی در پیچیدگی و تنوع استراتژی هاست به گونه ای که شاید گاهی اوقات بردن نبرد بهترین تصمیم ممکن نباشد و بتوانید با استفاده درست از کارت ها با واگذار کردن جنگ نتایج بهتری بگیرید. تنها یک استراتژی بازنده در این بازی وجود دارد و آن ترسیدن از نبرد و افتخارآفرینی در جنگ است.

امکانات قطار بن ریل، نگاهی به خدمات قطار بن ریل 

کویر مرنجاب کجاست؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *