با اصلاح طرح لبخند و انواع روش‌های آن آشنا شوید

اصلاح طرح لبخند

داشتن دندان‌های بد رنگ و نامرتب در زیبایی شما تاثیر گذار است و ناخود آگاه اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد. در عوض داشتن یک لبخند زیبا قدرتی دارد که با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست. داشتن لبخندی زیبا شما را جذاب‌تر و پرقدرت تر معرفی می‌کند و هارمونی صورت شما بسیار زیباتر جلوه می‌دهد. به همین دلیل اصلاح طرح لبخند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اصلاح طرح لبخند در حقیقت تلفیقی از هنر و علم است. داشتن دندان‌هایی که سالم باشند، برق بزنند و از همه مهم‌تر در یک ردیف باشند دیگر آرزو نیست. برای داشتن یک لبخند هالیوودی چندین روش وجود دارد. با ما همراه باشید تا با روش‌های اصلاح طرح لبخند آشنا شوید.

 

اصلاح طرح لبخند چیست؟

قبل از اینکه با روش‌های رسیدن به لبخند هالیوودی بپردازیم، باید بدانید که دقیقا منظور از اصلاح طرح لبخند چیست؟ اصلاح طرح لبخند که با نام‌های طراحی لبخند و لبخند هالیوودی هم مشهور است، در حقیقت به عمل نمایش گذاشتن دندان‌ها و لثه در وضعیتی زیبا و مناسب گفته می‌شود که باعث به وجود آمد جذابیت خاصی در چهره فرد می‌شود.  نکته‌ای که باید در اصلاح طرح لبخند به آن توجه کنید، این است که این روش فقط برای دندان‌های شکسته، بدرنگ یا نامرتب انجام نمی‌شود. کسانی هم که دندان‌هایی سالم دارند هم می‌توانند برای دستیابی به لبخندی بهتر و زیباتر و البته ایجاد یک تغییر مثبت، از این روش استفاده کنند.

 

اصلاح طرح لبخند با سفید کردن دندان

بلیچینگ بهترین راه حل برای سفید کردن دندان است.

سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ از جمله روش‌های معمول برای داشتن دندان‌های سفید و اصلاح طرح لبخند است. با روش بلیچینگ دندان می‌توانید دندان‌هایی سفید و براق داشته باشید. کسانی که دنبال لبخندی زیبا هستند و می‌خواهند وقت کم و هزینه کمتری هم برای این کار صرف کنند، می‌توانند از روش بلیچینگ استفاده کنند. بلیچینگ هرگونه جرم و لکه‌ای که روی دندان شکل گرفته باشد را به راحتی برطرف می‌کند. این روش درمانی ماندگار نیست و باید به صورت مرتب آن را انجام داد.

 

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر آسیبی به دندان وارد نمی‌کند و ترمیم آن بسیار راحت است.

کامپوزیت ونیر از روش‌های بسیار خوب برای اصلاح طرح لبخند است. در این روش یک لایه نازک از مواد کامپوزیتی روی دندان قرار می‌گیرد. این لایه پس از شکل گرفتتن و محکم شدن، باعث می‌شود از هرگونه مشکل ظاهری دندان نشان داده نشود. از مزایای کامپوزیت ونیر می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که دندان‌ها برای انجام این روش هیچگونه آسیبی نمی‌بینند و نیاز به هیچگونه تراشی ندارند. علاوه بر این کامپوزیت ونیر دوام بالایی دارد و به راحتی هم ترمیم می‌شود. این روش کسانی که دندان‌های نامرتبی دارند، بسیار توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: با مزایای کامپوزیت ونیر دندان آشنا شوید.

 

لمینت دندان

لمینت دندان لبخندی زیبا و یک دست را هدیه می‌دهد.

لمینت دندان یکی از رایج‌ترین درمان‌های ترمیم و پوسیدگی دندان است. در لمینت دندان از مواد همرنگ دندان استفاده می‌کنند.  تا لبخندی یک دست و زیبا داشته باشید. لمینت دندان هیچگونه عوارض جانبی ندارد. شما می‌توانید برای رفع شکستگی دندان، فرم بخشیدن به دندان‌ها، از بین بردن بد رنگی دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند از روش لیمنت دندان ستفاده کنید. ماندگاری لمینت دندان به اصلاح و مراقبت‌های بعد از آن بستگی دارد و امکان ترمیم آن به سادگی وجود دارد.

 

روکش دندان

روکش دندان یک روش سریع برای زیبا کردن دندان‌های آسیب دیده است.

روکش دندان یک روش سریع برای زیبا کردن دندان‌های آسیب دیده است.

برای رسیدن به نتیجه‌ای سریع یا ترمیم سریع دندان‌های آسب دیده، می‌توانید از ورش روکش دندان استفاده کنید. روکش دندان از جنس فلزی یا سرامیکی است. ولی برای اصلاح طرح لبخند باید روکش سرامیکی و همرنگ دندان استفاده کرد. روکش دندان باعث سایش دندان‌های دیگر نمی‌شود. ماندگاری بسیار بالایی دارد و کاملا فیت دندان می‌شوند. روکش دندان معمولا دندان‌هایی است که کاملا از بین رفته‌اند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *