تا

%0

تخفیف

برج آزادی

دزاشیب و جوزستان

237 خرید تا امروز

0.0

0 نظر

درباره برج آزادی

برج آزادی

 نماد سپید تهران

تهران را با چه می‌توان شناخت ؟ با خیابان‌های پر دود یا شلوغی‌‌های آن ؟ شاید تهران را بتوان با اتوبان‌های های آن شناخت. شاید بشود، اما اتوبان راهی است که فقط روی نقشه پیداست و شکل و شمایلی از بیرون ندارد و نمی‌شود آن را  به نماد یک شهر بدل کرد پس باید ساختمان‌هایی در شهرها ساخته شود که به نماد شهری بدل  شوند. برای همین است که مثلا در لندن ساعتی غول‌آسا به اسم بیگ‌بن بر فراز کاخ وست‌مینستر قد بر افراشته است و عملا در کنار پل لندن با لندن بریج و کاخ واکینگهام به نماد شهر لندن بدل شده است. برج ایفل هم در پاریس فقط و فقط یک نماد شهری است و کاربرد دیگری ندارد. دیدن پاریس از بالای این برج زمانی که ساخته شده بود، خوب بود اما الان دیگر ساختمان‌های بلند هستند و که نمای شهر را زیبا می‌کنند ولی هنوز جهانگردان از سراسر دنیا به پاریس می روند و از بالای این برج به دیدن پاریس می‌روند و با آن عکس می‌گیرند. در سال ۱۳۴۵، تهران هم بیشتر از هر چیز به یک نماد شهری احتیاج داشت. شهری که روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن بود و هر روز شکل و شمایل آن تغییر می‌کرد. جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی فرصت مناسبی بود که انگشتری تهران را به نگینی زیبا مزین کنند.  

برج آزادی و تاریخچه شکوهمند آن

برج آزادی و جوانی ۲۴ ساله

برای ساخت برج آزادی یک مسابقه معماری در ایران برگزار شد و مانند دیگر مسابقات معماری در روزنامه‌ها آگهی مسابقه منتشر شد و یکی از این آگهی‌ها را جوانی به نام حسن امانت دید و خواند و پسندید. این جوان تازه از دانشکده معماری دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بود، اما باسواد بود و پر جسارت. کار طراحی این برج را به همین شکل و شمایل امروزین آن در چند ماه انجام داد و بعد از ارسال این نقشه‌های معماری به دفتر مسابقه، برنده جایزه مسابقه شد و کار ساخت این برج، بعد از محاسبات آن که در یک دفتر معماری در انگلستان انجام شد، به سرعت شروع شد.

برجی آزادی به شکوه معماری کهن ایرانی

داستان دو قوس 

در باره کیفت ساخت این برج بسیار گفته‌اند و بارها در نشریات مختلف نوشته‌اند و آن را از آثار ماندگار معماری دنیا می‌دانند. برج آزادی از هر طرف به یک شکل است  و هر سه وجه آن به یک نما دیده می شود برج آزادی در نمای رو به رو دو قوس دارد. قوسی رو به بالا که از پایه های آن شروع می‌شود و تا میانه بنا ادامه می‌یابد، اما قوس بالایی که سر رو به پایین دارد، در طراحی بنا نهفه است و آن را به یک شاهکار بدل ساخته است. این قوس تقریبا از تاج بنا شروع می‌شود و مماس با  قوس اول تمام می‌شود، اما این قوس در بنا مخفی است، زیرا با مقرنس‌کاری پوشیده شده است . برج آزادی به خاطر این مقرنس‌کاری زیبا نشان بی‌نظیری از معماری ایرانی و اسلامی را با خود به همراه دارد و آن را نمادی بی‌نظیر از معماری ایرانی بدل ساخته است. شکوه این برج وقتی معلوم است که در روزی آفتابی در نمایی دور از آن بایستی و  آن را تمام قد نظاره کنی  روز خوبی را  می‌شود در کنار این سپید پابرجا ساخت.

بازدید از برج آزادی

دیدن شکوه یک ملت   

برج آزادی برای این ساخته شد که یاد خاطره ۲۵۰۰ سال ساهنشاهی ایران را زنده نگه دارد، اما اکنون به نماد استواری و استقامت ملتی تبدیل شده است که می‌خواهد فعل بودن را جاودانه صرف کند. بازدید از برج آزادی را باید در ردیف بازدیدی  اعتقادی قرار داد. دیدن آزادی ملتی که همیشه می‌خواهد در برابر دشواری‌ها بایستد، اما به زیبایی، چندان سخت هم نیست. برای ایرانی‌ها هیچ ‌چیزی سخت نیست، کافی است به دنبال آن بگردیم.

بازدید خاطره‌سازی می‌شود دیدن از دور و نزدیک این شاهکار معماری و البته دیدن درون برج آزادی. نگارخانه‌ها و سالن‌های نمایش زیبایی دارد. البته از همه مهم‌تر صرف غذایی لذیذ در رستوران برج آزادی که به‌وقتش، حسابی از از آن یاد‌می‌کنیم. بازدید از برج آزادی شامل قسمت‌های زیر می‌شود:

  • نگار خانه اقوام برج آزادی: راهرویی با ویترین‌های متعدد که در آنها لباس‌های محلی و صنایع دستی اقوام مختلف ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
  •  نگارخانه اصلی برج آزادی:  که با نورپردازی منحصر به فردی، میزبان تابلوهای نقاشی هنرمندان متعددی از ایران و جهان بوده است
  • تالار آینه برج آزادی:  با 296 متر مربع مساحت ( 7/26متر طول و 11 متر عرض ) در مجاورت تالار کهن قرار دارد . در دو طرف  آن 12 غرفه وجود دارد که با طرح‌های حجمی و نمایش تصاویر رنگی به طور هماهنگ، نمادهایی از اقتصاد و محیط زیست ایران را به نمایش می‌گذارد .
  • · کتابخانه مجموعه برج آزادی از دیگر فضاهای دلنشین این مجموعه است که علاوه بر کتب نفیس، دارای فضای مناسبی نیز برای مطالعه است. در این کتابخانه حدود 2000 کتاب ارزشمند مرجع وجود دارد و افزون بر آن کتب دیگری نیز در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی، اجتماعی، معماری اسلامی و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسه در دسترس اعضا قرار دارد.
  • · سالن ایران‌شناسی برج آزادی:  با طراحی جذاب و ماکت‌هایی که علاوه بر اقلیم ایران، انواع  پبشرفت‌های صنعتی و تکنولوژیکی ایران را نیز در خود جای داده است.
  • · سالن دانستنی‌های برج، با معماری بسیار زیبا شما را در برا بر ۲۸ مانیتور قرار می‌دهد از معماری برج و تاریخ انقلاب و دانستنی‌های مفید دیگر، اطلاعاتی در اختیار شما می‌گذارد.
  • · سالن نماش برج آزادی با ظرفیت ۳۰۰ نفر.
  • · تالار کهن که در ساختمان زیرین برج آزادی فعال است و درباره زندگی پیشینیان مردم ایران اطلاعات مفیدی به شما ارائه می‌کند.

رستوران برج آزادی با غذاهای ایرانی خوشمزه ناب

رستوران برج آزادی یکی از بهترین تجربه‌های غذا خوردن در مکانی باشکوه و دیدنی در اختیار شما می‌گذارد. البته بعد از بازدید از برج آزادی با این‌همه مکان‌های دیدنی، خستگی  و گرسنگی برای همه پیش می‌آید و در هر جایی که باشید، باید غذایی بخورید و از همه مهم‌تر، این غذا باید هم‌شأن شما باشد. نمی‌شود که به اولین چیزی که می‌شود خورد گفت غذا!

اما میدان آزادی و برج آزادی که در آن واقع شده است، از این بابت ضعیف است. در میدان آزادی کمتر جایی را پیدا می‌کنید که غذایی با کیفیت در اختیار شما بگذارد، اما جای نگرانی نیست. برج آزادی رستوران بسیار باکیفتی دارد و البته شما با صرف غذا در این رستوران، بسیار خوب می‌توانید از کیفت و سلامت غذا کاملا مطمئن باشید و از همه مهم‌تر غذای ایرانی را در رستوران‌ برج آزادی، در بهترین کیفت ممکن آن بچشید. رستوران برج آزادی با غذایی واقعا عالی، افتخار می‌کند که پذیرای شماست.

بازدیدی که برای انجام ندانش بهانه‌ای نیست

شکوه ملت ایران را نمی‌شود ندید. ایرانیان از قدیم  توانمندی خود را به رخ جهانیان می‌کشیدند و از این رو، در تاریخ تمدن بشر از خود نامی نیک به جای گذاشته اند.  بازدید از برج آزادی هم در همین راستا معنا می‌شود. دیدن یکی از شاهکارهای معماری مدرن ایرانی، که در خود ده‌ها عنصر و المان معماری اسلامی و ایرانی را نهفته است، خاطره‌ای غرور آفرین است. حالا هم  که همه کارها برای شما با چند کلیک انجام می‌شود.

 

 

 

 

  

در صورتی که تخلفی از فروشندگان مشاهده کردید لطفا با ما در میان بگذارید

امتیاز و نظر کاربران ()

0
برای ثبت نظر، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید

زمان سرویس‌دهی :

با هماهنگی

روزهای سرویس‌دهی :

-

آدرس :

میدان آزادی، سالن مجموعه فرهنگی، هنری برج آزادی واقع در طبقه زیرین میدان

چگونه می توانم از تخفیف برج آزادی استفاده کنم؟

از بین پیشنهاد های ارائه شده در همین صفحه، پیشنهاد مورد نظر را انتخاب و تعداد آن را مشخص کنید، سپس روی دکمه خرید کلیک کنید.

پیش از مراجعه به برج آزادی باید به چه نکاتی توجه کنم؟

قبل از خرید، اطلاعات مرتبط با هر پیشنهاد را به دقت بررسی کنید. ممکن است برای استفاده از خدمات مرکز نیاز به هماهنگی قبلی وجود داشته باشد. برای این منظور از اطلاعات تماس موجود در صفحهٔ پیشنهاد استفاده کنید و راهنمایی بیش‌تر را از مرکز ارائه دهندهٔ خدمات بخواهید.

اگر مغایرتی بین اطلاعات ثبت شده در تخفیفان و خدمات دریافتی مشاهده کردم، چه کار کنم؟

چنین مواردی را از طریق پشتیبانی به ما اطلاع دهید. پس از بررسی موضوع، می‌توانید 100% مبلغ را با استفاده از شرایط "تخفیفان صد" پس بگیرید.

آیا پس از خرید باید از خدمات خریداری شده پرینت گرفته شود؟

خیر، تمامی مراحل خرید و استفاده از تخفیف ها به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می شود.

در حال حاضر برای این مرکز پیشنهاد فعالی موجود نیست!